somn odihnitor

Nutritionistii nu se pun intotdeauna de acord, insa importanta unui somn odihnitor este acceptata in unanimitate. Exista numeroase alimente care, consumate inainte de culcare, ne pot perturba odihna.

Pentru un somn odihnitor, evitati consumul de...

Senzatia de foame care se instaleaza la cateva ore dupa servirea cinei se datoreaza, de cele mai multe ori, plictiselii. De teama de a nu lua in greutate, foarte multi oameni isi infraneaza impulsul de a lua o gustare inainte de culcare. Dar kilogramele in plus nu sunt singura consecinta negativa. Nutritionista Alyssa Cellini sustine ca o gustare nepotrivita inainte de culcare dauneaza somnului si poate creste riscul imbolnavirii de diabet. Calitatea somnului este influentata de ritmul circadian, iar acesta poate fi afectat de secretia de insulina. Diabetul este provocat in special de nivelul foarte mare de insulina din sange. Asadar, o portie de paste si o prajitura chiar inainte de culcare nu sunt o idee prea grozava, ambele crescand nivelul de insulina din sange si, implicit, riscul de diabet.

Una dintre regulile importante in nutritie este servirea ultimei mese sau gustari cu doua ore inainte de somn, astfel incat organismul sa aiba la dispozitie suficient timp pentru a finaliza digestia. In definitiv, corpul trebuie sa se odihneasca pe timp de noapte, nu sa digere.

Cu toate acestea, daca nu-ti poti stapani senzatia de foame inainte de culcare, cel mai bine ar fi sa eviti:

1. Ciocolata
somn odihnitor

Ciocolata, in special ciocolata neagra, oricat ar fi de benefica organismului, se inscrie pe lista alimentelor pe care nu ar trebui sa le consumi inainte de culcare. Continutul mare de cofeina care se regaseste in ciocolata neagra poate dauna somnului, similar cafelei.

2. Alimentele picante

somn odihnitor

Alimentele picante sunt recomandate, insa nu pentru cina, ci mai degraba pentru micul dejun si pranz. Desi stimuleaza metabolismul, totodata ele cresc temperatura corpului, iar acest lucru poate tulbura somnul.

3. Bauturile alcoolice

somn odihnitor

Un pahar sau doua de vin dupa cina iti poate induce starea de somnolenta. Cu toate acestea, consumul de bauturi alcoolice pe o perioada indelungata, mai ales inainte de culcare, diminueaza considerabil calitatea somnului. De asemenea, in urma consumului de alcool, este foarte posibil sa te trezesti de numeroase ori pe parcursul noptii.

4. Sucul de portocale

somn odihnitor

Desi foarte sanatoase, cu un continut mare de vitamine, sucurile din citrice sunt foarte acide, iar acest lucru poate irita stomacul. Dar daca iti plac fructele, poti alege sa le consumi in stare naturala; este mult mai benefic pentru un somn odihnitor.

5. Alimentele bogate in grasimi

somn odihnitor

Alimentele bogate in grasimi -pizza, chipsuri, cartofi prajiti, inghetata- sau alimentele de tip fast food ar trebui evitate cu orice pret inainte de culcare si nu doar din cauza continutului caloric considerabil. Timpul de digestie al grasimilor este destul de mare, iar acest lucru te va tine treaz sau iti va perturba somnul.

6. Carnea rosie

somn odihnitor

Similar alimentelor cu un continut mare de grasimi, carnea rosie are un timp indelungat de digestie, iar acest lucru va tine organismul treaz. Din acelasi motiv, nici consumul de carne alba nu este recomandat in cantitati prea mari. Nu trebuie in mod obligatoriu sa le excluzi din masa de seara, insa opteaza pentru proteinele foarte slabe, in portii mici.

somn odihnitor

Daca obisnuiai sa consumi cele 6 alimente care afecteaza calitatea somnului, incearca  sa le inlocuiesti cu: banane, cereale integrale, lactate, nuci, fulgi de ovaz, naut, cirese, struguri, oua, mancaruri care amelioreaza calitatea somnului si sunt bogate in vitamine si minerale.

 

Sursa:

foxnews.com

Pentru un somn odihnitor, evitati consumul de...
5 (100%) 2 vot[uri]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.