lipsa de energie

Uneori se poate dovedi o adevarata provocare sa tii pasul cu ritmul alert al vietii cotidiene: stresul de la locul de munca si responsabilitatile care te asteapta acasa iti pot suprasolicita organismul si psihicul. Se adauga o alimentatie deficitara si odihna insuficienta. Una dintre consecinte este lipsa de energie, care afecteaza fiecare aspect al vietii.

Regimul alimentar si lipsa de energie

Pentru ca organismul tau sa functioneze la capacitate maxima, are nevoie de combustibil. Cu alte cuvinte, de o alimentatie optima. Corpul nostru foloseste 3 surse de energie: carbohidrati, proteine si grasimi, cea mai importanta fiind carbohidratii.

Carbohidratii sunt de doua tipuri: simpli si complecsi, acestia fiind transformati in glucoza, care la randul ei este folosita pentru a furniza energie.

Regimul alimentar si lipsa de energie: unde gresim?

Diferenta dintre cele doua categorii de carbohidrati este esentiala. Carobodratii complecsi, cum ar fi cerealele integrale sau legumele, sunt compusi din numeroase molecule de zahar. Datorita acestei structuri procesul de digestie dureaza mai mult si rezulta o eliberare lenta si de lunga durata a energiei. De asemenea, acestia contin fibre, care se absorb si se digera lent.

Carbohidratii simpli, pe de alta parte, au in componenta lor un numar redus de molecule de zahar. Cu o structura atat de simpla, in timpul metabolizarii, ei sunt descompusi cu usurinta. Rezulta o eliberare si un consum aproape imediate de energie.

lipsa de energie

Lipsa de energie: alimente responsabile?

Lista alimentelor responsabile pentru lipsa de energie este destul de lunga si ar trebui evitate pe cat posibil. Recomandarea nutritionistilor este, in primul rand, reducerea cantitatii de carbohidrati simpli consumata. Ei furnizeaza energie pret de 30 pana la 60 de minute, insa datorita procesului de digestie foarte rapid, survine o scadere drastica si rapida a nivelului de energie. De asemenea, de evitat sunt si alcoolul si cofeina.

Lipsa de energie: ce mancam ca s-o evitam?

In primul rand, acorda o importanta sporita numarului de mese. Sfatul nutritionistilor este sa servesti cele 3 mese principale si 3 gustari intre ele. Include alimente bogate in antioxidanti si nutrienti, iar aici optiunile oferite cu generozitate de natura vin in ajutor, precum si grasimi sanatoase: peste, nuci, seminte de in, seminte de canepa etc.

De asemenea, daca urmezi o dieta pentru pierderea in greutate, insa aceasta presupune deprivarea de nutrienti esentiali, cel mai bine ar fi s-o intrerupi si sa adopti o alimentatie sanatoasa si echilibrata in schimb. Astfel vei ajunge la greutatea dorita, fara a-ti pune sanatatea in pericol.

Citeste si: Lipsa de energie? 7 trucuri pentru a fi din nou in forma

Sursa:

everydayhealth.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.