dieta pe baza de plante

Daca dietele vegetariene se definesc prin alimentele pe care le exclud, dieta pe baza de plante poate fi definita prin ceea ce include: fructe si legume din abundenta. Acest lucru presupune consumul unei varietati de legume, fructe, cereale integrale, nuci, seminte in locul alimentelor procesate si de origine animala.

Tot ce trebuie sa stii despre dieta pe baza de plante

Inainte de toate, trebuie stabilita diferenta dintre dieta pe baza de plante si dieta vegetariana:

Dieta pe baza de plante presupune consumul de fructe, legume, cereale, nuci si seminte si excluderea lactatelor, oualor si carnurilor, precum si alimentelor procesate.

Dieta vegetariana, pe de alta parte, nu consta numai in eliminarea din alimentatia a tuturor alimentelor de origine animala, ci si excluderea celorlalte produse de origine animala, cum ar fi articolele vestimentare. Asadar, vegetarianismul nu este numai o alegere alimentara, presupunand inclusiv o filosofie de viata care poate avea la baza ratiuni de ordin religios sau etic.

Dieta pe baza de plante: beneficii

Atunci cand urmezi un regim alimentar format preponderent din plante, oferi organismului fibre, vitamine, minerale si grasimi sanatoase din abundenta. Dietele pe baza de plante sunt foarte bogate in fitochimicale. Acestea au un potential urias de a asigura functionarea optima a organismului si de a preveni boli grave precum cancerul. O dieta pe baza de plante are numeroase beneficii, si nu doar pentru sanatate:

1. Protejezi mediul

dieta pe baza de plante

Carnurile sunt unele dintre cele mai costisitoare alimente cand vine vorba de consumul de apa pentru producerea lor. Un singur kilogram de carne de vita consuma 15.400 de litri de apa, prin irigatiile necesare pentru producerea furajelor cu care sunt hranite vitele si prin apa consumata in abatoare si fabrici de procesare. Printr-o dieta bazata pe mai multe plante si cereale am proteja planeta si apele ei.

In plus, printr-o astfel de dieta am reduce si emisiile de gaze cu efect de sera. Asta pentru ca produsele de origine animala sunt printre cele care polueaza cel mai mult atmosfera. Citeste continuarea pe Foodstory!

2. Economisesti

dieta pe baza de plante

Multi oameni sunt de parere ca alimentele sanatoase sunt scumpe. In realitate, lucruri stau altfel si este posibil chiar sa reduci din cheltuieli, mai ales daca alegi sa-ti prepari mancarea acasa sau sa cultivi fructele si legumele in gradina proprie.

3. Slabesti sau te mentii mai usor

dieta pe baza de plante

De cele mai multe ori, atunci cand isi doresc sa piarda in greutate, oamenii adopta diete restrictive, drastice, care pun in pericol sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca oamenii care urmeaza un regim alimentar pe baza de plante consuma mai putine calorii si, deci, slabesc si se mentin mai usor decat consumatorii de alimente de origine animala si/sau procesate.

4. Esti mai sanatos

dieta pe baza de plante

Exista aproximativ 387 de milioane de oameni care sufera de diabet si, potrivit statisticilor, numarul lor va ajunge la 600 de milioane pana in 2035. Vestea buna este ca diabetul de tip2 poate fi cu usurinta prevenit, iar cercetarile au demonstrat ca dietele pe baza de plante contribuie la prevenirea acestei afectiuni.

De asemenea, un regim alimentar bogat in fructe si legume scade tensiunea arteriala, iar acest lucru presupune un risc mai redus al bolilor de inima.

Fructele si legumele, cum probabil stii deja, nu contin colesterol, asadar, colesterolul marit nu va mai fi niciodata o problema, iar acesta este unul dintre cele mai importante beneficii ale dietelor pe baza de plante.

Cum adopti o dieta pe baza de plante

dieta pe baza de plante

Primul pas consta in incorporarea in alimentatie a fructelor, legumelor, nucilor si semintelor, in cantitati cat mai mari, si excluderea treptata a produselor de origine animala.

Asigura-te ca regimul alimentar pe baza de plante iti furnizeaza toti nutrientii de care organismul are nevoie, astfel incat schimbarea sa nu-ti pericliteze starea de sanatate.

De pilda, foarte important este sa incluzi alimente care contin vitamina B12 sau sa alegi suplimente, daca renunti definitiv la produsele de origine animala. Totodata, acorda o atentie sporita cantitatilor de fier, calciu si zinc.

Daca te hotarasti sa inlocuiesti lactatele cu laptele din nuci, soia sau alte alternative pe baza de plante, verifica intotdeauna cantitatea de calciu si vitamina D pe care acestea o furnizeaza organismului.

Pentru a asigura necesarul de proteine, include fasolea, lintea, nucile, semintele si tofu. De asemenea, o alta componenta importanta a unei alimentatii sanatoase sunt acizii grasi omega 3. Intr-un regim pe baza de plante, este recomandat sa incluzi seminte de in, canepa, suplimente cu alge, astfel incat sa nu privezi organismul de acizii grasi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.