Ochii stralucitori si luminosi pot comunica foarte multe despre o persoana. Atunci cand irisul tau (partea colorata a ochiului) este in contrast puternic cu partea alba a ochiului, (sclerotica) ochii au tendinta de a fi mai stralucitori si adesea exprima o stare de bucurie, vitalitate si sanatate.

Retine, insa, ca practic fiecare fotografie pe care o vezi pe coperta unei reviste sau in reclamele tiparite sau din mediul online este retusata in asa fel ochii sa para mai albi, mai stralucitori si mai atragatori. Chiar si unele fotografii postate de celebritati pe retelele de socializare sunt editate in asa fel incat sa le fie adaugata mai multa stralucire.
Fara niste instrumente de editare foto de calitate, ochii tai nu vor putea concura pe aceeasi treapta de stralucire cu pozele vedetei tale favorite, sau ale modelului preferat. Dar atata timp cat ai asteptari realiste, exista cativa pasi simpli pe care ii poti face pentru a da un plus de sanatate si de stralucire ochilor tai.

Cum sa ai ochi mai stralucitori?

Daca ai ochii rosii, uscati sau iritati, e mai putin probabil ca ei sa aiba parte de o stralucire naturala. Iata de ce este intotdeauna esential sa ai grija de ochii tai, mai ales daca vrei ca ei sa arate luminosi si sanatosi.

Nu vorbim numai despre partea interioara a ochilor, pentru ca nu doar ea conteaza. Pielea din jurul ochilor este si ea importanta. Daca ai cearcane sub ochi, piele umflata sau pungi, ochii vor arata probabil obositi, mai mici si mai putin sanatosi.
Iata mai jos 13 ponturi usoare si fara batai de cap cu ajutorul carora ochii tai pot arata cat mai stralucitori si mai sanatosi cu putinta.

1. Evita aerul uscat

La altitudini mari, in climat de desert si in avion, aerul poate fi extrem de uscat. Vantul si fumul iti pot usca si ele ochii, la fel ca si uscatoarele de par si aerotermele din masina care iti sufla aerul cald direct in ochi. Cand ochii tai nu au destula umiditate, ei pot deveni iritati si rosii. Evita aerul uscat pe cat posibil si poarta mereu la tine picaturile care te ajuta sa iti mentii ochii hidratati cand stii ca vei merge intr-un loc uscat.

2. Pune-ti plicutele de ceai verde pe pleoape

Daca ochii tai sunt buhaiti, umflati sau iritati, aplicarea de pliculete de ceai verde pe pleoape te poate ajuta sa reduci umflarea si sa mai ameliorezi din senzatia de disconfort.
Potrivit unui studiu din anul 2011, polifenolul care este extrem de puternic in ceaiul verde – cunoscut drept galat de epigalocatehina – are efecte antioxidante si antiinflamatorii asupra celulelor corneei.
Cel mai bun mod de a folosi ceaiul verde pentru ochi este sa inmoi intai pliculetele de ceai in apa. Apoi, dupa ce lasi pliculetele sa se raceasca de tot sau, si mai bine, dupa ce le tii 15 minute la frigider aseaza-te pe spate cu ochii inchisi si pune-ti pliculetele pe pleoape timp de 10 minute.

3. Mareste-ti aportul de acizi grasi Omega

Potrivit studiilor, suplimentele continand acizi grasi Omega 3 si Omega 6 sunt eficiente pntru tratarea sindromului de ochi uscat. Pentru a-ti mentine ochii bine hidratati si sanatosi, incearca sa maresti aportul de acizi grasi de acest fel. Printre sursele bune de acizi grasi Omega 3 si Omega 6 se numara alimente precum somon, macrou, sardine, seminte de in, seminte de chia si nuci.
Daca nu obtii destui acizi grasi Omega din alimentele pe care le consumi, te poti gandi la administrarea unui supliment zilnic.

4. Incearca sa folosesti apa de trandafiri

O analiza a literaturii medicale pe tema apei de trandafiri arata ca aceasta are efecte antiinflamatorii si antiinfectioase, si ca poate fi un remediu eficient pentru diverse boli ale ochilor.
Pentru a folosi apa de trandafiri, aplica cateva picaturi in ochi cu ajutorul unei pipete. Poti, de asemenea, sa iti tamponezi pleoapele cu o discheta demachianta imbibata in apa de trandafiri pentru a reduce umflarea si pungile.
Poti cumpara apa de trandafiri din magazinele de alimente sanatoase, de la retailerii de produse organice, dar si din magazine online. Daca nu esti sigur daca apa de trandafiri este sigura pentru tine, stai de vorba cu medicul tau inainte de a o folosi.

5. Foloseste castraveti pentru a evita pungile

Sucul de castraveti contine antioxidanti puternici si are proprietati antiinflamatorii, precum si vitamina C, care poate calma pielea si ochii obositi.
Taie doua felii de castravete de aproximativ 1 cm fiecare, aseaza-te pe spate si aplica-ti cate o felie de castravete pe fiecare pleoapa timp de 15 minute. Vei reusi astfel sa iti reimprospatezi ochii si pielea.

6. Incearca un masaj al ochilor

Un simplu masaj al zonei din jurul ochilor te poate ajuta sa imbunatatesti drenajul limfatic si sa stimulezi circulatia sanguina. Masajul poate ameliora simptomele inflamatiei si poate reduce aspectul cearcanelor de sub ochi.
Pentru a face un masaj al ochilor urmeaza urmatorii pasi:

1. Foloseste varfurile degetelor aratator si mijlociu pentru a tampona usor in forma de cerc zona din jurul ochilor. Aceste miscari te pot ajuta sa sporesti fluxul sanguin in zona ochilor.
2. Incepe de-a lungul sprancenelor, apoi misca varfurile degetelor catre exteriorul ochilor si coboara de-a lungul pometilor, miscandu-te catre interior, spre puntea nasului.
3. Incercuieste ochii de trei ori cu varfurile degetelor.
4. Apoi folosind degetele mijlocii, apasa pe ambele parti ale nasului, chiar sub osul sprancenei.
5. Folosind degetele mijlocii ale ambelor maini apasa apoi catre nas, aproape de ducturile lacrimale.
6. Atentie sa nu tragi de piele atunci cand iti misti degetele in zona ochilor.

Repeta acest masaj timp de 30 de secunde sau mai mult, pentru a revigora zona din jurul ochilor.

7. Asigura-ti un somn de calitate

Daca nu dormi suficient, mai devreme sau mai tarziu ochii tai vor da semne de oboseala si privare de somn. Stabileste-ti ca obiectiv sa mergi la culcare suficient de devreme incat sa poti dormi intre 7 si 9 ore. Pentru a reusi sa dormi mai bine si sa preintampini problemele legate de sanatatea ochilor, cel mai indicat este sa nu folosesti device-urile electronice cu mult inainte de ora de somn.
Potrivit unui studiu publicat in anul 2018, expunerea la lumina artificiala, mai ales in preajma orei de culcare, poate afecta negativ sanatatea ochilor si ciclul natural de somn.
Daca vrei sa eviti sa te trezesti cu pungi sub ochi, incearca sa dormi cu capul usor ridicat. Asta te poate ajuta sa eviti acumularea de lichid sub ochi.

8. Protejeaza-ti ochii de lumina soarelui

Protejarea ochilor de lumina soarelui te poate ajuta sa previi uscaciunea ochilor, si poate, de asemenea, reduce riscul de arsuri solare pe pleoape sau pe zona sensibila de sub ochi. Pentru a-ti proteja ochii, alege intotdeauna sa porti ochelari cu protectie UV atunci cand te expui direct razelor solare. In plus, poti adauga si obturatoare in lateralele ochelarilor pentru a contribui la blocarea vantului si aerului uscat.

9. Bea o cantitate suficienta de apa

Hidratarea este o parte extrem de importanta a sanatatii tale generale, insa ea este in mod deosebit importanta pentru ochi si pentru piele.
Incearca sa bei cel putin 8 pahare de apa pe zi pentru a te asigura ca organismul tau are destula apa incat sa iti mentina ochii lubrifiati si hidratati. Poate ca va fi nevoie sa bei mai multa apa daca vremea este mai calda decat de obicei si daca esti activ.

10. Fa pauze benefice ochilor

Daca munca pe care o faci necesita concentrare vizuala maxima, asa cum este cititul sau statul cu ochii in ecranul calculatorului, fa pauze pentru ochi, cel putin o data la fiecare 20 de minute.
Concentrarea vizuala pe o singura zona o perioada prea lunga de timp poate face ca ochii tai sa devina uscati, obositi sau iritati. Pentru a da o mica pauza ochilor, incearca sa ii inchizi timp de cateva minute. Sau clipeste scurt cateva secunde, pentru a permite intinderea lacrimilor naturale in mod egal pe suprafata ochilor.

11. Foloseste picaturi pentru ochi sau lacrimi artificiale

Pe masura ce inaintezi in varsta ochii tai devin mai predispusi la sindromul de ochi uscat. Ochii uscati pot aparea si ca urmare a folosirii lentilelor de contact, ca urmare a administrarii de medicamente precum decongestionatele si antihistaminicele, dar si ca simptom al alergiilor sezoniere.
Daca ti se pare ca ochii tai au tendinta de a deveni uscati si iritati adesea, poate ca ar trebui sa folosesti picaturi de ochi fara reteta sau lacrimi artificiale. Adaugarea catorva picaturi in ochi te poate ajuta sa iti mentii ochii hidratati.
Poti cumpara de la farmacie picaturi care contin umectanti (substante care ajuta la pastrarea umiditatii), lubrifianti, si electroliti. Daca nici acestea nu te ajuta, poti sta de vorba cu medicul tau de familie sau cu oftalmologul despre prescrierea altui tip de picaturi.

12. Redu mancarurile sarate

Administrarea unei cantitati prea mari de sare poate face organismul sa retina apa. Retentia de apa are un efect inflamator, care poate duce la aparitia pungilor in jurul ochilor. Consumul unei cantitati mari de sare poate mari, de asemenea, si tensiunea arteriala. Pentru a impiedica retentia de apa si pentru a mentine tensiunea arteriala sub control, incearca sa limitezi consumul de sare la mai putin de 2.3 grame, echivalentul unei lingurite de sare pe zi.

13. Foloseste o compresa rece

Daca iti simti ochii umflati sau cu pungi, incearca sa folosesti o compresa rece. Un prosop inmuiat in apa rece si tinut timp de 10 minute pe fata te poate ajuta sa iti calmezi ochii si sa ameliorezi inflamatia.

Concluzie

Ochii stralucitori sunt adesea un semn de sanatate si vitalitate. Daca ochii tai arata obositi, rosii, iritati sau umflati, mai mult ca sigur nu vor avea cine stie ce sclipire…
Din fericire, insa, exista multe remedii pentru acasa pe care le poti incerca pentru a-ti imbunatati sanatatea ochilor. Pentru ca atunci cand ochii tai sunt sanatosi, hraniti si bine odihniti, e mult mai probabil ca ei sa aiba parte de mult dorita stralucire naturala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.