fructe-bogate-in-nutrientiBunastarea nu inseamna doar bani, inseamna mai ales sanatate. Asa spune o veche zicala si tind sa cred ca, oricat de cliseic ar suna, argumentul este inca valabil. De-a lungul timpului, fructele si legumele au fost inlocuite de variante mai gustoase, mai apetisante, dar si mai…nesanatoase! M-am gandit ca astazi sa facem o trecere in revista a principalelor calitati pe care le au anumite fructe, in cazul in care poate ati uitat.

Fructe bogate in nutrienti

1. Kiwi

Acest fruct „paros” si verde este bogat in vitaminele A, C si E. Pulpa sa dulce este o sursa excelenta de flavonoide si antioxidanti. Contine mai mult potasiu decat o banana si o portocala la un loc.

2. Grapefruit

Este un fruct-hibrid intre portocala si pomelo si are un bagaj impresionant de antioxidanti, potasiu, fier si fibre. Cu cat fructul este mai inchis la culoare, cu atat are mai multa cantitate de antioxidanti. Grapefruit-ul previne aparitia bolilor de inima si a cancerului.

3. Cirese

Daca vrei un sistem imunicatr puternic, atuci da po fuga la piata si cumpara-ti cateva cirese. Acestea contin o cantitatea foarte mare de flavonoide, vitaminele E si C, acid folic, magneziu si beta-caroten. Daca mananci cirese zilnic, ai mai multe sanse sa reduci inflamatia din corp, nivelul de colesterol si diferite afectiuni degenerative.

4. Mere

Stiati ca este mai bine sa mananci un mar diimineata decat sa bei o cafea pentru o digestie buna? Merele sunt bogate in fibre, in special coaja lor. Vitaminele A, E si C combat astmul si diabetul.

5. Guava

Guava contine fibre dietetice, vitaminele C, B3 si A si acizi grasi polinesaturati. Guava pigmentati sunt bogati in carotenoide si polifenoli. Se spune ca fructul de Guava are de 4 ori mai multa vitamina C decat portocala.

6. Pepenele rosu

In afara faptului ca este delicios si tine de sete, pepenele rosu este bogat in licopena, lucru demonstrat si de culoarea pe care o are, beta-caroten, antioxidanti, vitamian C, vitamina A si vitamina B1. Pepenele rosu imbunatateste sistemul imunitar si ajuta la vindecarea bolilor de inima.

7. Pepenele galben

Acest fruct, dupa cum probabil stiti, este foarte aromat si fresh. Bogat in acid folic, potasiu, vitamina A si beta-caron, penenele galben este perfect daca vreti sa aveti o vedere clara sau sa va feriti de afectiunile specifice ochilor.

8. Papaya

Femeile insarcinate sau cele care alapteaza ar trebui sa consume acest fruct deoarece cantitatea mare de acid folic pe care o contine ajuta la dezvoltarea creierului copilului. O sursa grozava de vitamina A, vitamina C si vitamian E, pepenele galben contine de 3 ori mai mult potasiu decat doza zilnica recomandata.

9. Caisele

Caisele contin, la randul lor o cantitate mare de antioxidanti, vitamian C si beta-caroten si, pentru ca sunt bogate in fibre, ajuta la detoxifierea sistemului grastro-intestinal. Potasiul poate regla putea muschilor inimii de a pompa sange.

10. Avocado

Este castigator in Cartea Recordurilor pentru a fi cel mai nutritiv fruct de pe fata pamantului. Calitatetile sale rezida din catitatea mare de grasimi mononesaturate care reduc colesterolul rau. Este nemaipomenit pentru copii foarte mici datorita texturii usoare si cremoase.

Cu asemenea calitati, mai aveti nevoie de vreun argument pentru a le consuma? 🙂

Ti-a placut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.