Din acest articol vei afla cum să-ți păstrezi pielea sănătoasă și tânără, urmând obiceiuri sănătoase.

Ce anume determină deteriorarea și îmbătrânirea pielii?

Îmbătrânirea pielii este favorizată de factori interni și externi. Cei interni se referă la schimbările structurale ale pielii ce au loc ca o consecință naturală a înaintării în vârstă și sunt determinați în mare parte genetic.

Printre factorii externi se numără expunerea excesivă la soare, alimentația bazată pe zahăr și hrană procesată, stres, lipsa somnului, expunerea la chimicale sau toxine, alimentația scăzută în proteine, grăsimi și legume, abuzul de alcool, fumatul, consumul redus de apă, exerciții fizice în exces. Factorii externi intensifică îmbătrânirea intrinsecă.

Expunerea la soare

Soarele emite radiații ultraviolete (UV) – radiații UVA și UVB, ce ajung pe suprafața pământului și pe pielea ta. Radiațiile UVB sunt absorbite în epidermă și transformate în vitamina D.

Vitamina D este importantă pentru sănătatea oaselor, buna dispoziție, imunitate și fertilitate. Deficiența de vitamina D este relaționată cu cancerul și mai multe afecțiuni cronice, printre care tulburări musculoscheletale, hipertensiune, diabet, boli autoimune și cardiovasculare.

Radiațiile UVB mai sunt responsabile pentru majoritatea arsurilor provocate de soare, iar radiațiile UVA pot pătrunde adânc în piele și dăuna ADN-ului. Radiațiile UV în exces pot dăuna ADN-ului celulelor pieli, ducând, în cele din urmă, la moartea acestora. Dacă ADN-ul este deteriorat, dar celulele nu mor, poate apărea cancerul de piele.

Expunerea cronică la soare cauzează apariția punctelor negre sau a hiperpigmentării; atunci când melanocitele, celulele dintre dermă și epidermă, sunt expuse razelor UV, produc o substanță numită melanină, care acționează ca protecție solară naturală, absorbind radiațiile UV.

Radiațiile UV dăunează colagenului și elastinei, accelerând procesul de îmbătrânire a pielii.

Substanțe chimice dăunătoare

  1. Substanțe ce blochează radiațiile UV

Trebuie să ai grijă ce produse de protecție solară alegi. Multe dintre substanțele ce blochează radiațiie UV (Octocrylene, octilmetoxicinamat, benzofenona-3) sunt periculoase, fiind relaționate cu debutul prematur al pubertății, deteriorarea calității spermei, infertilitate în cazul ambelor sexe. Unele substanțe dăunează ADN-ului atunci când intră în contact cu radiațiile solare.

  1. Parabeni

Parabenii sunt conservanți folosiți în produse de machiaj și curățare a feței, loțiuni, deodorante și șampoane, pentru a preveni dezvoltarea bacteriilor. S-a demonstrat științific că parabenii tulbură funcțiile endocrine, favorizând apariția cancerului la sân și infertilitatea masculină.

  1. Lauril sulfat de sodiu (Sodium Lauryl Sulfate (SLS) / Sodium Laureth Sulfate (SLES))

SLS este un detergent ce separă moleculele, pentru a facilita interacțiunea dintre produs și pielea ta. Este cunoscut faptul că SLS irită pielea și rămâne în țesuturi câteva zile după folosire. Chiar dacă nu este relaționat în mod direct cu cancerul, la fabricarea sa se folosesc substanțe cancerigene, ale căror urme pot rămâne în piele și intra în contact cu alte chimicale, precum trietanolamina, efectele fiind cancerigene. Totodată, acești detergenți distrug uleiurile naturale ale pielii, necesare pentru protecție și hidratare.

  1. Parfumanți

Substanțele care contribuie la sintetizarea unei arome nu sunt trecute pe etichete, de regulă. În urma testărilor, s-a demonstrat că mulți parfumanți cauzează dermatite de contact alergice. Ftalații fac parte adesea din compoziția parfumanților și nu sunt trecuți pe etichete, deși se știe că produc tulburări endocrine.

Nutriția și sănătatea pielii

O piele sănătoasă este condiționată de consumul de proteine, grăsimi, vitamine și minerale. Acest lucru ar trebui să fie luat în seamă ce cei care țin diete tot timpul și de oricine care nu consumă caloriile și nutrienții necesari.

Glucoza este un „combustibil” de bază pentru celulele pielii, necesar mediului extracelular al epidermei. Nivelul acesteia nu trebuie să fie nici prea ridicat, dar nici prea scăzut, dezechilibrul afectând drastic structura pielii.

De asemenea, aminoacizii obținuți din proteine și suplimente alimentare sunt esențiali, fiind responsabili cu producția de colagen.

Lipidele (acizii grași) sunt esențiali pentru multe funcții ale pielii, inclusiv hidratare, și se găsesc în uleiul de pește, sardine, somon, păstrăv.

Cei mai buni nutrienți pentru o piele luminoasă

Există câțiva nutrienți-cheie ce joacă un rol important în menținerea sănătății pielii:

Vitamina A influențează îndeaproape orice aspect al sănătății pielii. Contribuie la refacerea celulelor, inhibă activitatea glandelor sebacee, ajutând pielea în lupta anti-acnee și anti-îmbătrânire. Pielea uscată este un semn cunoscut al deficienței de vitamina A. Aceasta este un ingredient activ al produselor de îngrijire a pielii, găsindu-se și în ulei din ficat de cod, unt, ouă.

Acizi grași Omega-3 au proprietăți anti-inflamatorii, iar o dietă echilibrată, bazată pe acizi Omega-3 și Omega-6, este vitală pentru sănătatea pielii. Alimentația bogată în Omega-3 te protejează de arsurile solare, iar proprietățile sale anti-inflamatorii ajută la tratarea afecțiunilor precum acnee, psoriazis, cuperoză. Surse de Omega-3 pot fi carnea de pește de apă rece, precum somonul, sardinele, macroul, tonul, dar și suplimentele alimentare cu ulei de pește.

Zincul joacă un rol crucial în sinteza proteinelor, divizarea celulelor, vindecarea rănilor și imunitate. Conform studiilor, zincul reduce acneea la fel de eficient precum antibioticele prescrise, contribuie la vindecarea rănilor, protejează împotriva efectelor nocive ale radiațiilor UV și are efecte anti-inflamatorii. Zincul se găsește în organe, carne roșie, crustacee și semințe de dovleac.

Vitamina C este un antioxidant important, care previne și tratează efectele nocive ale radiațiilor UV, iar consumul său în cantități crescute este asociat cu o piele mai frumoasă, riduri mai puține și risc scăzut de uscare a pielii. Reglează producția de colagen și facilitează sinteza de proteine, contribuind la refacerea pielii. Vitamina C, obținută din alimentație și suplimente, combate efectele nocive ale oxidanților și ale radiațiilor UV, precum și îmbătrânirea intrinsecă. Sursele de vitamina C provin din ardei grași, citrice, salată verde, broccoli.

Seleniul este un mineral esențial, iar deficitul său, destul de des întâlnit. Este o componentă importantă pentru funcția antioxidantă a glutanionului, ce protejează împotriva radicalilor liberi și a deteriorării celulelor și potrivit unor studii, reduce riscul apariției cancerului de piele. Seleniul contribuie la absorbția vitaminei E și sporește acțiunea antioxidanților. Se găsește în nuci braziliene, fructe de mare, organe și carne de pasăre.

Astaxantina este un carotenoid ce se găsește în somonul sălbatic, krill sau suplimente. Este un antioxidant mult mai puternic decât vitamina E, coenzima Q10, vitamina C și ceaiul verde. Îți protejează celulele de oxidarea care duce la îmbătrânire. Conform unor studii, astaxantina previne deteriorarea ADN-ului și ridarea pielii, ambele provocate de radiațiile UVA. S-a demonstrat că astaxantina sub formă de suplimente orale (6mg/zi) și aplicații locale (2 ml/zi) reduce ridurile, petele, îmbunătățește elasticitatea, textura și hidratarea pielii.

Trucuri pentru o piele mai frumoasă

În completarea alimentației sănătoase, există mai multe trucuri pe care le poți folosi pentru a avea o piele frumoasă, fără a recurge la chimicale, botox sau operații:

Masaj facial

Cum să încetinești îmbătrânirea pielii 1

S-a demonstrat că masajul facial reduce anxietatea și stările negative, previne apariția ridurilor prin reducerea tensiunii musculare, aceasta din urmă fiind cauza ridurilor de pe frunte, dintre sprâncene și din jurul buzelor. Masajul stimulează drenajul sinusurilor și circulația limfatică.

Pentru a-ți aplica un masaj facial, toarnă puțin ulei de masaj pe palmă și freacă-ți mâinile, astfel încât să distribui conținutul de-a lungul palmelor și degetelor. Poți adăuga și puțin ser facial, pentru o absorbție mai bună. Începe cu fruntea, apasă ușor, dar ferm, degetele între sprâncene, mișcându-le în sus și în afară de-a lungul frunții. Apoi mută-ți atenția asupra obrajilor, ducând degetele spre urechi și maxilar. Continuă spre gât, cu mișcări verticale, de jos în sus, de la claviculă spre maxilar.

Exerciții faciale

Fața ta are aproximativ 50 de mușchi, iar exersarea lor îți va conferi fermitate și tonifiere, ca în cazul oricăror mușchi de pe suprafața corpului. Astfel, vei reduce apariția ridurilor.

Exerciții pentru frunte și zona ochilor

  1. Așază degetele arătătoare cu un centimetru deasupra sprâncenelor, în centrul frunții și aplică o presiune ușoară! Închide ochii și încearcă să-ți ridici sprâncenele spre degete! Repetă de 10 ori!
  2. Fă semnul păcii, cu ajutorul degetului arătător și al celui mijlociu! Așază-ți degetul mijlociu acolo unde începe sprânceana, deasupra nasului și arătătorul acolo unde se termină sprânceana! Mișcă-ți degetele ușor, în sus și în jos, în același ritm cu mușchii faciali! Execută 3 seturi de câte 10!
  3. Închide ochii, relaxează pleoapele și ridică-ți sprâncenele cu degetele arătătoare! Ține ochii închiși în continuare și ține pleoapele strânse timp de 10 secunde! Execută 10 repetări!

Exerciții pentru zona gurii

Acestea îți vor întinde mușchii din jurul gurii și maxilarului, oferindu-ți un control mai bun al mișcărilor faciale.

  1. Zâmbește larg și apasă-ți obrajii cu degetele, astfel încât să păstrezi zâmbetul. Stai cu buzele întredeschise timp de 10 secunde, apoi închide-le timp de alte 10 secunde, folosindu-ți degetele pentru a bloca orice tendință de mișcare!
  2. Ține gura închisă, strângând din dinți și din buze! Apoi deschide-ți dinții cât de mult poți, ținând buzele lipite! Mișcă maxilarul înainte cât de mult poți și stai așa 5 secunde! Adu maxilarul în poziția obișnuită și repetă mișcarea de 5 ori!

Masează pielea uscată cu o perie!

Masarea pielii uscate cu o perie o exfoliază în mod natural, curățând-o de celulele moarte și alte reziduuri. De asemenea, stimulează drenajul limfatic și detoxifierea organismului. Se pare că este și un tratament eficient împotriva celulitei, stimulând circulația sangvină.

Începe cu picioarele și îndreaptă-te spre centrul corpului, continuând cu brațele, abdomenul și spatele!

Terapia cu lumină infraroșie

Terapia cu lumină infraroșie stimulează refacerea celulelor pielii, protejează împotriva efectelor nocive, contribuie la vindecarea afecțiunilor precum acneea, psoriazisul și herpesul, stimulează creșterea nivelului de colagen, estompează ridurile și cicatricile.

Peptida GHK-Cu

GHC-Cu este o tripeptidă produsă în mod natural de organism, al cărei nivel scade odată cu înaintarea în vârstă. Este responsabilă cu multe funcții biologice, cum ar fi sinteza colagenului, cicatrizarea rănilor, efecte anti-inflamatorii și antioxidante, dezvoltarea vaselor de sânge. Este folosită în produsele cosmetice, pentru a îmbunătăți fermitatea și elasticitatea pielii, a estompa ridurile, a reduce inflamațiile pielii și hiperpigmentarea.

Crioterapia

Teoretic, crioterapia contractă vasele de sânge, eliminând fluidele în exces care întrețin durerea și inflamația. După terminarea sesiunii, organismul redistribuie sângele, oxigenul și nutrienții, accelerând regenerarea celulară și vindecarea. Această practică poate reduce inflamațiile, rezolva problemele pielii și crește producția de colagen, reducând apariția ridurilor și a celulitei.

Deși soluțiile de mai sus pot face minuni pentru pielea ta, îngrijrea zilnică a pielii este fundamentală. Secretul constă în menținerea pielii curată, hrănită și hidratată.

Îngrijirea zilnică a pielii

Cum să încetinești îmbătrânirea pielii 2

Cu siguranță ai mai auzit că este foarte important să-ți îngrijești pielea zilnic, cu produse naturale și de înaltă-calitate. Există câțiva pași peste care nu trebuie să sari:

Curăță!

Femei: îndepărtarea machiajului și a transpirației, bacteriilor și toxinelor acumulate pe piele de-a lungul zilei te va scuti de iritații și erupții.

Bărbați: curățarea tenului este o etapă pe care o poți îndeplini dimineața, după ras sau după duș. Nu uita să folosești produse fără chimicale, parabeni, laurel sulfat de sodium (SLS), ftalați sau arome!

Hrănește!

Deoarece pielea ta este zilnic expusă elementelor dăunătoare, îngrijirea ei cu nutrienți și antioxidanți va combate îmbătrânirea. Poți face acest lucru cu ajutorul produselor pe baza extractelor de plante și a serurilor. Caută produsul cel mai potrivit tipului tău de ten!

Hidratează!

După curățare, tenul va avea nevoie să-și refacă rezervele componentelor ce au fost îndepărtate. Folosește uleiuri bogate în antioxidanți, pentru o piele fină, fără erupții sau pori închiși!

Ce produse de îngrijire a pielii să folosești

Este destul de greu să găsești în ziua de azi produse naturale, fără chimicale, parabeni sau alte substanțe nocive.

Dacă ai nevoie de produse pentru îngrijirea completă a pielii (curățare, hrănire și hidratare), o bună recomandare sunt cele de la Annmarie Gianni.

Concluzii

Există mulți factori care influențează sănătatea și aspectul pielii. În mare, cheile pentru o piele frumoasă sunt:

  •  evitarea expunerii excesive la soare sau fără creme de protecție adecvată (fără chimicale);
  •  evitarea chimicalelor și a toxinelor;
  •  o alimentație echilibrată, bazată pe nutrienți și antioxidanți;
  •  îngrijirea regulată a pielii, cu ajutorul produselor bazate pe ingrediente naturale, de o înaltă calitate.

Care sunt secretele tale pentru o piele luminoasă, cu un aspect tânăr?

Sursă: https://bengreenfieldfitness.com/article/anti-aging-articles/how-to-defy-skin-aging/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.