cum combinam alimentele

Cum combinam alimentele pentru a imbunatati digestia

Combinatiile clasice de tipul cartofi cu friptura, ton cu paste sau omleta cu paine prajita nu doar ca pot fi cauze ale balonarii, ale deshidratarii sau ale starilor de moleseala, dar isi gasesc rapid un loc confortabil pe talie, fund sau coapse. Si greu le mai dam jos apoi! De aceea, este extrem de important sa invatam cum combinam alimentele pentru a ne simti mereu in forma maxima si a evita depunerea grasimii in exces.

 

Iata cateva reguli simple referitoare la cum combinam alimentele la fiecare masa.

Cum combinam alimentele –  5 reguli de baza:

1. Una dintre cele mai simple si importante reguli este aceea de a consuma fructele intotdeauna pe stomacul gol, deoarece in mod contrar acestea vor fi stocate mai mult timp in stomac, unde vor fermenta alaturi de alte alimente consumate in prealabil, iar tu vei simti rapid balonari, arsuri sau un gust neplacut in gura.

Citeste mai multe despre motivele pentru care ar trebui sa consumam fructele inainte de masa aici.

Daca fructele sunt foarte dulci si simti nevoia de ceva alaturi, combina-le cu nuci, in proportie de 80% fructe – 20% nuci sau seminte, cu o exceptie: pepenii. Din cauza faptului ca pepenii se digera foarte repede, acestia nu trebuie combinati niciodata cu altceva, decat cu alte fructe.

2. Nu combina fructele dulci cu cele acide. Chiar daca o salata de fructe “cu de toate” arata fabulous, trebuie sa invatam cum combinam alimentele in mod corect: fructele acide, cum ar fi grepfrutul, ananasul, capsunile, kiwi nu trebuie consumate la aceeasi masa cu banane, smochine sau stafide, dar merg alaturi de mere, struguri sau piersici.

De asemenea, recomanda este sa mananci cel mult 6 tipuri de legume si fructe la o masa.

3. Nu combina proteinele cu alimente bogate in amidon! Atunci cand consumi proteine din surse precum carne, peste, oua, stomacul secreta acid clorhidric si pepsina pentru a crea un mediu acid necesar digestiei. Pe de alta parte, cand consumi alimente cu un continut mare de amidon, cartofi, paine, dovleac, anghinare, porumb, se secreta enzima ptialina pentru a crea o stare alcalina.

Cu alte cuvinte, cele doua tipuri de alimente se neutralizeaza reciproc si ingreuneaza semnificativ digestia, iar alimentele nedigerate complet ajung in intestine unde…  putrezesc.

Asadar, adio cartofi prajiti cu fripturica!

Ideal este sa combini carnea cu legume cu frunze verzi, sparanghel, broccoli, morcovi, conopida, varza, telina, fasole verde, ceapa, dovlecei , castraveti sau sfecla, acestea fiind legume fara amidon.

4. Grasimile si uleiurile pot fi combinate cu orice tip de aliment, mai putin cu fructe, deoarece incetinesc digestia. Incearca sa nu abuzezi de ele! Pe de alta parte, lactatele pot fi combinate numai cu fructe acre, nuci, seminte sau legume fara amidon.cum combinam alimentele

Cum combinam alimentele cu… bauturile?

5. Nu bea apa rece sau cu gheata in timpul meselor! O cana de ceai caldut sau la temperatura camerei poate acompania insa o masa bogata, deoarece ajuta digestia. De asemenea, indicat este sa nu consumam prea multe lichide cu 15 minute inainte de masa sau timp de o ora dupa masa.

Asadar, data viitoare cand prepari masa, incearca sa respecti aceste principii simple pentru a apara sanatatea ta si pe cea a familiei tale. Pofta buna!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.