alimentatia zilnica

Alimentatia zilnica, printre ultimele noastre griji…

De multe ori, suntem atat de grabiti, stresati, ingrijorati… ca uitam sa si mancam, iar daca nu, rontaim ceva in graba de la magazinul din colt sau, mai rau, de la un restaurant de tip fast-food. Iar apoi ne plangem de stare generala proasta, dureri de cap, oboseala permanenta, probleme de ten s.a.m.d. Ei bine, totul porneste din farfurie, motiv pentru care astazi iti propun cateva alimente care ar trebui sa faca parte din alimentatia zilnica, a ta si a familiei tale.

Alimentatia zilnica trebuie sa includa….

1. Nuci sau migdale: stiu, continutul caloric al acestor alimente nu este unul mic, dar nu vorbim despre cantitati industrial, ci despre un pumn de nuci crocante sau migdale gustoase. Conform unui studiu citat de Eatingwell.com,  cei care consuma regulat nuci au o speranta de viata mai mare cu aproximativ 2 ani si jumatate. Mai mult, acestea sunt surse de grasimi sanatoase care protejeaza sanatatea inimii, reduc nivelul de colesterolul si imbunatatesc starea de spirit. Ca sa nu mai vorbim de senzatia de satietate de lunga durata pe care ne-o ofera si care ne ajuta sa mai renuntam la dulciuri si grasimi…

2. Rosii: intr-adevar, sunt luni in care este mai dificil sa include rosiile in alimentatia zilnica, insa cat timp ele inca se gasesc pe tarabele din piata, sa profitam la maximum, iar cand nu, sa consumam suc de rosii! Extraordinar de bogate in licopen, rosiile scad riscul de cancer (in special de cancerul de plamani, prostata, piele sau stomac), de boli de inima sau de accident vascular cerebral, imbunatatesc memoria, frumusetea pielii si chiar… potenta.

3. Iaurt: ce poate fi mai placut decat sa incepi dimineata cu un iaurt racoritor? Iaurtul intareste sistemul imunitar, contribuie la reglarea tensiunii arteriale, previne osteoporoza si intareste sistemul osos, amelioreaza anumite afectiuni gastrointestinale, protejeaza stomacul si ne ajuta sa ne potolim foamea rapid si sanatos.

4. Broccoli: broccoli este o adevarata minune pentru sanatate, iar daca nu reusim sa-l include in alimentatia zilnica, ar trebui macar sa incercam sa-l consumam cat de des cu putinta. Broccoli are puternice proprietati anticancerigene si detoxifiante, ajuta digestia, intareste sistemul osos, previne afectiunile cardiovasculare si degenerescenta maculara, protejeaza frumusetea pielii si este ideal pentru viitoarele mamici, datorita cantitatii mari de acid folic.

5. Ceai: da, nu ar trebui sa treaca nici macar o zi fara sa bem 1-2 cesti de ceai. Consumul regulat de ceai diminueaza riscul de Alzheimer, diabet sau cancer, intareste oasele, protejeaza gingiile si dintii, intarzie aparitia semnelor imbatranirii si ne ajuta sa dam jos mai usor kilogramele in plus. Afla mai multe despre beneficiile ceaiului verde, negru si alb, aici.

Ce altceva ar trebui sa mai contina alimentatia zilnica?

alimentatia zilnica
Fructele de padure, in special coacazele ar trebui sa faca parte din alimentatia ta zilnica atunci cand se gasesc, acestea fiind cele mai bogate fructe in antioxidanti si continand o cantitate mare de vitamina K si magneziu, morcovii, extrem de bogati in beta-caroten si avand puternice proprietati antioxidante, anticancerigene si antiinflamatoare, fasolea, in special cea neagra, sursa minunata de fier care ajuta la reglarea glicemiei, dar si cerealele integrale, spanacul (in general, legumele cu frunze verzi), portocalele, lamaile, kiwi sau, macar, orice alt tip de fructe.

Pofta buna! 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.