Poate ca nu esti un fan al termenului “super-aliment”, insa in mod cert spirulina are o serie de calitati care o recomanda drept un produs extrem de important pentru sanatatea si bunastarea organismului uman. O substanta bogata in nutrienti, spirulina este de fapt o cianobacterie, bogata in clorofila, si care – asemenea plantelor – isi ia energia de la soare.

Ce este?

Spirulina este de departe cea mai cunoscuta denumire pentru aceasta senioare a nutritiei, care este cunoscuta si drept “alga verde albastra” sau “alga albastra”. In ciuda pseudonimului sau deloc apetisant, spirulina este unul dintre alimentele cele mai bogate in nutrienti, si a fost consumata inca din vremea aztecilor.

Ea creste atat in apa proaspata cat si in apa sarata, in regiuni tropicale si subtropicale, iar atunci cand este recoltata corect, din ape necontaminate, este una dintre cele mai importante surse de nutrienti.
Spirulina contine in cea mai mare parte proteine si aminoacizi esentiali si este in mod obisnuit recomandata vegetarienilor, datorita continutului sau natural ridicat de fier. Concetratia sa naturala de proteine si fier o face potrivita si pentru a fi consumata in timpul sarcinii, dupa operatii, sau in orice moment in care sistemul imunitar necesita un boost.

Pentru ce sa o folosesti?

Gestionarea nivelului de colesterol, reducerea trigliceridelor, combaterea leziunilor din cancerul oral, sustinerea imunitatii, imbunatatirea fortei musculare si a rezistentei, ameliorarea alergiilor sezoniere.

Stiinta

Suportul stiintific pentru beneficiile spirulinei este promitator, si totusi este considerat incomplet. Ministerul Agriculturii din SUA este cel care afirma nivelul sau ridicat de nutrient. Astfel, o lingura de spirulina confera 4 grame de proteine, 21% din necesarul zilnic de cupru, 15% din necesarul de vitamina B2 si 11% din necesarul de fier si din cel de vitamina B1. De asemenea, spirulina este bogata in antioxidanti. Unele studii sugereaza ca poate scadea trigliceridele si poate inbunatati nivelul de colesterol, iar multiple studii au descoperit ca poate diminua leziunile orale precanceroase. Doze mari de spirulina (4.5 grame pe zi) s-au dovedit a reduce presiunea sanguina.

Cum sa o administrezi

Spirulina poate fi consumata ca aliment integral, dar cel mai frecvent se regaseste sub forma de pudra, tablete sau capsule. Nu a fost stabilita nicio doza zilnica recomandata, asa incat este recomandabil sa stai de vorba cu medicul si sa urmezi intotdeauna instructiunile de pe eticheta produsului pe care il achizitionezi.
De asemenea, atentie mare daca suferi de boli auto-imune, pentru ca spirulina poate stimula sistemul imunitar.

Spirulina curata

Spirulina absoarbe cu usurinta toxinele din mediul sau, asa ca inainte de a alege un produs pe baza de spirulina verifica intotdeauna sursa produsului respectiv. Evita sa consumi spirulina din jurul lacurilor naturale si cauta indicatii ca a fost testata pentru microcisteine, BMAA si alte toxine. Ori de cate ori este posibil, cumpara spirulina organica.

Cu parere de rau, nu contine vitamina B12!

Nu te lasa indus in eroare. Desi uneori este mentionata ca o sursa importanta de vitamina B12, spirulina contine numai pseudovitamina B12, care este inactiva in organismul uman.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.