metode de relaxare

Metode de relaxare care functioneaza cu adevarat

Atunci cand te gandesti la “metode de relaxare”, ce-ti vine prima data in minte? Lenevitul in fata televizorului sau, pur si simplu, cateva ore de somn in plus in weekend, nu-i asa? Din pacate, aceste asa-zise “metode de relaxare” conteaza prea putin in eforturile tale de a reduce efectul stresului asupra mintii si corpului tau.

Dar ce trebuie sa stii este ca stresul ne este necesar pentru a invata, pentru a crea…pentru a supravietui; el devine daunator atunci cand te copleseste si afecteaza echilibrul tau nervos, moment in care trebuie sa regurgi la metode de relaxare speciale pentru tipul de stres pe care il experimentezi. Metode de relaxare nu sunt acelea care iti intrerup complet activitatea, cum ar fi somnul, ci acelea care presupun procese mentale in urma carora poti capata echilibrul necesar functionarii normale a corpului si a mintii.

Metode de relaxare in functie de reactia fiecaruia la stres

Exista diverse tehnici de relaxare potrivite diverselor tipuri de…stres, altele decat administrarea de calmante. Spre exemplu, daca starea ta este una dominata de agresivitate sau agitatie, alaturi de un profund sentiment de neliniste, indicat ar fi sa practici meditatia, sa faci exercitii de respiratie sau sa recurgi la imagini…mintale. Iata un exercitiu pentru a te elibera de stres: inchide ochii si imagineaza-ti o forma pentru starea ta de nervozitate, sa zicem o minge mare si rosie; apoi incearca sa-ti imaginezi cum culoarea incepe sa dispara, devenind rosu pal, roz etc. si cum mingea incepe sa se dezumfle, pana dispare. Te simti mai relaxat?

Daca starea ta este una depresiva, iar tu simti nevoia sa te inchizi in tine si sa te retragi, un exercitiu folositor ar putea fi cel al cuvantului “Da!”. Inchide ochi si repeta, tare sau in gand, cat de mult poti “DA! Da! Da! Da! Da! Da! Da! Da!…” sau fraze de tipul “Totul este bine!”.

Daca starea ta de stres este una care simti ca te imobilizeaza, nu o poti descrie si nu stii cum sa reactionezi la ea, o plimbare linistita sau cateva sedinte de yoga ti-ar putea fi foarte folositoare.  De asemenea, ai putea incerca urmatorul exercitiu de respiratie: aseaza-te confortabil pe un scaun cu spatar pentru a-ti mentine spatele drept si pune o palma peste piept si una peste abdomen. Inhaleaza usor pe nas si concentreaza-te asupra miscarii mainilor, apoi expira si simte cum manile coboara alaturi ed pieptul si abdomenul tau. Numara in gand in tot acest timp.

Metode de relaxare si detensionare pentru minte si corp

Daca simti ca starea de stres ti-a acaparat atat gandurile, cat si trupul si ai o stare fizica de incordare, poti incerca metode de relaxare pentru detensionare musculara, de tipul urmatorului exercitiu: aseaza-te confortabil, fara a fi constrans de unmetode de relaxare articol de imbracaminte sau de incaltaminte; respira adanc cateva minute, apoi  indreapta-ti atentia catre piciorul drept, incordeaza-ti usor muschii si tinandu-i asa 10 secunde, apoi elibereaza tensiunea. Repeta acelasi lucru si pentru piciorul stang, apoi urca contractandu-ti, pe rand, cei mai importanti muschi ai corpului.

Multi specialisti sunt de parere ca ar trebui sa rezervam zilnic 10 – 20 de minute acestor tehnici si metode de relaxare pentru a duce un stil de viata sanatos, atat din punct de vedere fizic, cat si mintal. Deci lasa deoparte, macar pentru cateva clipe, programele TV si concentreaza asupra propriilor trairi, macar acum ca tot vine weekendul! 🙂  Multa bafta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.