ce trebuie sa mancam

Ce trebuie sa mancam dimineata si de ce

E iarasi luni dimineata si tu esti, iarasi, la birou. Incepi o noua zi si o noua saptamana…pe stomacul gol. Stiu, n-ai avut timp sa mananci de dimineata, nu ti-a fost foame sau consideri ca o cafea si-un biscuit iti sunt de ajuns. Dar…te simti in forma pentru o zi lunga de munca?

Daca nu, tocmai lipsa micului dejun este cauza, iar daca pana acum cuvintele “micul-dejun este cea mai importanta masa” erau simple…cuvinte, sper ca in urma lecturii acestui articol sa iti schimbi obiceiurile matinale.

Ce trebuie sa mancam dimineata pentru a da randament maxim in orice?

Mancarea reprezinta combustibilul organismului uman, iar daca vrei ca acesta sa functioneze intreaga zi fara probleme, trebuie sa-ti faci “plinul” inca de dimineata. Diverse studii au aratat faptul ca cei care nu sar peste un mic dejun sanatos sunt mai putin expusi bolilor cronice, bolilor de inima sau diabetului, au un nivel de energie mai mare, o capacitate de concentrare superioara si… mai multe sanse la o viata mai lunga. De asemenea, micul dejun stimuleaza metabolismul si accelereaza arderea grasimilor. 😉

Efectele lipsei micului dejun sunt, printre altele, cresterea timpului de reactie, probleme de concentrare, productivitate scazuta, stare pronuntata de oboseala sau somnolenta si riscuri mai mari de obezitate, demonstrat fiind faptul ca cei care nu mananca dimineata experimenteaza o pofta mai mare de gustari bogate in calorii. Chiar daca nu iti este foame pentru ca ai mancat bine cu o seara in urma (ceea ce nu este deloc indicat pentru ca stomacul tau nu are timp sa se odihneasca, digestia e mai lenta si sansele de a te ingrasa mai mari), creierul tau nu va dispune de substantele necesare pentru a da un randament maxim intreaga zi.

Deci ce trebuie sa mancam dimineata? Alimente care sa ne furnizeze necesarul de proteine, fibre si vitamine si care sa constituie cel putin o treime din totalul caloriilor pe care le consumam intr-o zi.

Ce trebuie sa mancam dimineata pentru a fi in forma intreaga zi?

Indicat este ca dimineata sa combini cel putin 3 tipuri de alimente. Proteinele ti le poti procura din carne slaba, oua, nuci sau produse lactate, cum ar fi laptele sau branza cu un continut scazut de grasime. Pentru o portie sanatoasa de fibre poti consuma din abundenta in fructe, legume crude si cereale integrale (in locul produselor din faina alba), iar o bucatica de peste (da, peste, ai auzit bine) iti poate oferi o cantitate mare de acizi grasi Omega-3, necesari pentru o imunitate crescuta, o putere mare de concentrare, o tensiune normala, o circulatie buna si pentru o buna functionare a aparatului digestiv.ce trebuie sa mancam

Tot in materie de ce trebuie sa mancam si ce nu, incearca sa eviti produsele de patiserie, cele bogate in grasimi hidrogenate (cum ar fi margarina) sau cele cu un continut mare de zahar.

Un mic dejun ideal este alcatuit din 1 ou, 1-2 felii de paine integrala si un pahar de lapte/ suc de portocale/ un iaurt sau, o varianta mai simpla si mai la indemana – un bol de cereale integrale cu lapte. Pofta buna! 😀

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.