germeni de grau

Germenii de grau sunt stratul interior al bobului de grau, o componenta nutritiva naturala si foarte benefica organismului care, din nefericire, este indepartata de producatorii de faina alba. Motivul pentru care germenii de grau sunt indepartatati inainte de procesarea graului este acela ca uleiurile sanatoase continute de acestia rancezesc foarte repede si pot distruge gustul produsului final. Germenii de grau au un continut mare de fibre, grasimi sanatoase, proteine, vitamina E, B1, B2, B6, fosfor, zinc si magneziu.

Germenii de grau si beneficiile asupra organismului

Rolul germenilor de grau este acela de a hrani planta, motiv pentru care contin foarte multi nutrienti benefici pentru organism. Dar ce beneficii concrete iti pot aduce germenii de grau?

1. Imbunatatesc sistemul imunitar

Daca vrei sa-ti imbunatatesti imunitatea pe cale naturala, include in alimentatia ta germenii de grau. Prin continutul bogat de substante care stimuleaza antioxidantii ce distrug microorganismele daunatoare din corp, acestia vor fi un real sprijin in prevenirea unor boli grave cum ar fi afectiunile cardiace sau diferitele tipuri de cancer.

sistemul imunitar

2. Mentin sanatatea cardiovasculara

Germenii de grau, consumati regulat, reduc, prin aportul considerabil de fibre, factorii de risc asociati cu afectiuni ale inimii si imbunatatesc functionarea sistemului cardiovascular in ansamblu.

sanatatea cardiovasculara

3. Au proprietati anti-imbatranire

Germenii de grau sunt deosebit de bogati in vitamine si nutrienti esentiali, astfel incat pot preveni imbatranirea prematura a pielii si, de asemenea, pot opri caderea parului, conferindu-i un aspect sanatos si stralucitor. Desi ingerarea germenilor de grau este suficienta pentru ca organismul sa se bucure de aceste beneficii, ii poti folosi si cosmetic, aplicandu-i direct pe suprafata pielii sau amestecandu-i cu alte produse de ingrijire. De asemenea, studiile au aratat ca prin continutul urias de vitamine si proteine, germenii de grau sunt benefici in special pentru persoanele cu afectiuni ale pielii precum psoriazisul, diferite eczeme sau arsuri solare.

anti-imbatranire

 4. Mentin sanatatea musculaturii

Germenii de grau sunt o super sursa de proteine esentiale pentru mentinerea sanatatii musculaturii, regenerarea tesuturilor degradate si reglarea nivelului de energie din organism. De asemenea, germenii de grau sunt un supliment alimentar ideal pentru cei care vor sa construiasca masa musculara sau sa se mentina in forma.

sanatatea musculaturii

 5. Germenii de grau sunt benefici pentru femeile insarcinate

Germenii de grau contin acid folic, care joaca un rol esential in sanatatea fatului. Femeile care au un nivel mare de acid folic au sanse foarte reduse ca pruncul sa prezinte complicatii la nastere.

femeie insarcinata

6. Germenii de grau previn anemia

Germenii de grau sunt bogati in minerale si vitamine si previn multe dintre tipurile de anemii. De aceea sunt recomandati: copiilor, sportivilor, femeilor insarcinate sau in perioada menstruatiei.

7. Sunt recomandati in dietele de slabire

Grasimile sanatoase, mononesaturate si polinesaturate, care se regasesc in componenta germenilor de grau sunt esentiale mentinerii sanatatii organismului. Ii poti folosi cu succes in curele de slabire, acestia avand capacitatea de a reduce surplusul de kilograme. Atentie insa: germenii de grau au un aport caloric mare, de aceea este foarte important sa reduci numarul de calorii al meselor zilnice.

germeni de grau

Cum sa consumi germenii de grau

Pentru a te bucura de beneficiile extraordinare ale germenilor de grau, este foarte important sa ii incluzi in dieta zilnica. Poti alege o cura cu germeni de grau: consumati timp de o luna o lingura cu varf in fiecare dimineata, pe stomacul gol. De asemenea, deoarece ii poti cumpara sub forma de pudra nu-ti va fi foarte greu sa ii incorporezi in diferite alimente sau preparate. Asadar, ii poti adauga in:

  • shake-uri;
  • iaurturi;
  • cereale;
  • dressinguri pentru salate;

Tototdata, poti folosi germenii de grau pentru a inlocui faina alba in prepararea:

  • painii;
  • placintelor;
  • prajiturilor;
  • clatitelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.