poza 1

“Pentru o viata sanatoasa, consumati zilnic fructe si legume.’’

Consumul a cat mai multor fructe si legume este o parte esentiala a unei alimentatii sanatoase. Secretul este sa consumam o gama cat mai larga, pentru ca fiecare fruct sau leguma are beneficiile sale unice iar coaja unora este chiar mai bogata in vitamine si nutrienti decat fructul.

Fructe si legume pe care sa le mananci intregi

Cei mai multi dintre noi curata fructele si legumele de coaja din obisnuinta. Vei fi surprins sa afli ca unele dintre ele pot fi mancate fara a le fi indepartata coaja si ca cel mai bine ar fi sa fie consumate asa. Mai mult decat atat, coaja, de cele mai multe ori, contine mai multe vitamine si minerale decat fructul in sine.

Ideal este ca legumele si fructele sa fie crescute organic pentru ca ele sa ofere beneficii reale organismului nostru. Dar in cazul in care fructele si legumele sunt cumparate, iata cum te poti asigura ca inlaturi orice reziduuri de pamant, nisip sau pesticide:

  • spala-le cat mai repede dupa ce le-ai cumparat
  • pune-le in apa cu sare pret de cateva minute
  • lasa-le sub jetul de apa rece de la robinet

O data ce ai facut asta, vei putea sa le consumi in siguranta, in starea lor naturala, nepreparate, asa cum este recomandat.

Untitled design (1)

Fructele si legumele sunt o sursa nemaipomenita de vitamine, minerale si :

  • scad aparitia diabetului
  • reduc aparitia bolilor cardiovasculare si a atacului cerebral
  • protejeaza organismul impotriva cancerului
  • dimineaza riscul aparitiei obezitatii
  • au un rol important in prevenirea deficitului de vitamina A si C
  • reduc tensiunea arteriala.

Pe langa deja cunoscutele fructe: mere, pere, gutui, struguri pe care le mananci cu tot coaja, incearca si urmatoarele:

Kiwi

S-ar putea sa ti se para ciudata ideea de a manca inclusiv coaja fructelor de kiwi. De fapt, este ciudat sa n-o faci. Coaja de kiwi are proprietati antiiflamatorii, antialergice si anticancerigene. Coaja de kiwi contine de 3 ori mai multi antioxidanti decat pulpa fructului, doar ca are mai mult puf.

Citrice

Coaja de portocale, lamai, mandarine contine mai multa vitamina C decat pulpa acestor fructe, iar vitamina C este de multe ori motivul pentru care cele doua sunt recomandate. Totodata, coaja acestor fructe contine cu aproape 20 de ori mai multi antioxidanti decat pulpa. Mancand numai pulpa, organismul nostru nu se va bucura pe deplin de proprietatile si beneficiile acestor citrice.

Banane

Coaja (nu coaja propriu-zisa, ci stratul alb) de banana contine serotonina care mai este cunoscuta si sub denumirea de hormon al fericirii (asigura starea de buna dispozitie si calm) si este ideala pentru a trata dar si combate depresia. In plus, coaja de banana este foarte bogata in luteina, un antioxidant care protejeaza vederea de lumina razelor solare si previne, implicit, cataracta. Asa ca, data viitoare inainte sa arunci coaja de banana, mananca si invelisul acela alb foarte sanatos, care poate fi si foarte gustos daca fructul este suficient de copt.

poza 3 articol fructe si legume

Din categoria legume poti consuma cu tot coaja:

 Sfecla

Desi coaja de sfecla nu are un gust prea grozav, este bogata in vitaminte si minerale. Avand vitamina A, coaja de sfecla poate preveni degenerarea musculaturii, o consecinta a inaintarii in varsta. Totodata, datorita nitratilor care imbunatatesc circulatia sangelui, ajuta la mentinerea functiilor creierului.

Vanata

Un alt aliment pe care nu ar trebui sa il cureti de coaja este vanata. Coaja de vanata contine un antioxidant care ajuta in lupta impotriva cancerului si protejeaza membranele celulare.

 Morcovul

In mod uimitor, mare parte din nutrientii si vitaminele morcovului se afla in coaja care, de cele mai multe ori, este inlaturata, in special la gatit. Morcovii au un continut foarte mare de caroten care protejeaza vederea si da pielii un aspect sanatos. In plus, au si un continut foarte mare de fibre care mentin sanatatea colonului.

Cartoful

Unul dintre cele mai curatate legume! Coaja de cartofi si, in special, coaja de cartofi dulci, este bogata in potasiu, cupru, fier si vitamina K. Asa ca, data viitoare cand vrei sa fierbi cartofii pentru piure, doar spala-i! Coaja de cartofi va da un gust usor sarat mancarii si in acelasi timp organismul tau se va bucura de toate proprietatile acestei legume.

Desi curatarea legumelor si a fructelor de coaja este un obicei alimentar foarte popular, nu este niciodata prea tarziu pentru o schimbare. Incearca!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.