consumul de lapte

Consumul de lapte – de ce este esential pentru sanatate?

Consumul de lapte si de lactate ar trebui sa fie o prioritate pentru noi, in special in perioada de crestere, dar si mai tarziu in viata. Bogat in calciu, potasiu, fosfor, vitamina D, A, B12, B2 si proteine, laptele nu doar ca ne fereste de numeroase afectiuni mai mult sau mai putin grave, dar ne ajuta si sa ne indeplinim obiectivele in materie de silueta, cu alte cuvinte… sa slabim mai usor.

Iata de ce consumul de lapte este esential pentru o sanatate de fier.

Consumul de lapte – 7 beneficii majore

– Consumul de lapte si de lactate, in general, pe langa faptul ca intareste sistemul osos si contribuie la o crestere armonioasa, diminueaza riscul de hipertensiune, osteoporoza sau cancer de colon. Mai mult, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Cardiff University, consumul de lapte reduce riscul de deces din cauza bolilor coronariene sau a accidentului vascular cerebral cu 15-20%.

Consumul de lapte protejeaza sanatatea orala, intarind dintii si prevenind aparitia cariilor. Daca iti place laptele cu cacao naturala, nu te ingrijora, aceasta combinatie nu afecteaza sanatatea dintilor si este foarte sanatoasa!

– Laptele este un remediu natural minunat pentru arsuri si alte probleme gastrice, echilibreaza flora intestinala, imbunatateste digestia si intareste sistemul imunitar, datorita continutului de zinc.

– Laptele este extrem de important nu doar pentru oase puternice, dar si pentru par sanatos si ungii rezistente.

– Consumul de lapte ajuta si la hidratarea optima a organismului, in special dupa un efort fizic intens, inlocuind cantitatea de fluide pierduta si oferindu-ne energie din plin!

Consumul de lapte contribuie la reducerea simptomelor sindromului premenstrual si inlatura stresul; mai mult, laptele ajuta la relaxarea musculara, la inlaturarea starilor de nervozitate si agitatie si la indepartarea insomniei, atunci cand este consumat seara.

Lapte contribuie la eliminarea excesului de grasime corporala: consumat dupa exercitiile fizice, laptele accelereaza arderea grasimii si dezvoltarea masei musculare; de asemenea, calciul din lapte inhiba absorbtia grasimilor in intestin si ne ajuta sa prevenim depunerea kilogramelor in plus.

De ce suplimentele de calciu nu au acelasi efect ca laptele in ceea ce priveste indepartarea stratului adipos in exces? Din simplul motiv ca laptele are in plus o cantitate semnificativa de proteine care accelereaza arderea grasimii, in special din zona abdomenului.

Consumul de lapte: integral sau degresat?

consumul de lapte
Depinde de gustul fiecarei persoane, insa este important de stiut ca laptele degresat prezinta acelasi continut de calciu, in ciuda continutul mai mic de grasime, deci este recomandat persoanelor cu probleme de greutate sau colesterol marit.

De asemenea, desi probabil obisnuiesti sa bei lapte de vaca, ar trebui sa ai in vedere si laptele de capra, a carui structura este mai apropiata de cea a laptelui matern si care este extraordinar pentru imbunatatirea densitatii osoase, pentru prevenirea bolilor cardiovasculare sau pentru cresterea calitatii spermei.

In final, trebuie sa stii ca, desi un pahar de lapte iti furnizeaza aproximativ 300mg de calciu, nevoia de lapte variaza in functie de varsta.

In timp ce pentru copii si adolescenti consumul de lapte este absolut necesar, in ceea ce priveste persoanele de varsta a doua, este recomandat in special consumul de lactate degresate si iaurt (alaturi de alimente bogate in vitamina D) pentru fixarea calciului in oase (a nu se intelege gresit, un pahar de lapte din cand in cand nu este daunator, dar nu trebuie sa exageram).

Pentru a ne proteja sanatatea, trebuie sa consumam 3 portii de lactate pe zi, fie ca vorbim despre lapte, iaurt, branza sau cascaval. Tu cate ai consumat astazi?

 

3 COMENTARII

  1. Fals !! Laptele, in principal si produsele lactate creeaza in corp un mediu foarte acid. Organismul pentru a contracara acest mediu acid si a aduce nivelul la normal elimina cel mai bun antiacid pe care il poate procura si anume calciul din oase. Consumul de lapte si lactate slabeste oasele si creste riscul de osteoporoza nicidecum nu il diminueaza.

  2. O BĂUTURĂ despre care se credea că este SĂNĂTOASĂ, principala cauză a cancerului de sân – Jurnalist Online RO

    […] Consumul de lapte si de lactate, in general, pe langa faptul ca intareste sistemul osos si contribuie la o crestere armonioasa, diminueaza riscul de hipertensiune, osteoporoza sau cancer de colon. Mai mult, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Cardiff University, consumul de lapte reduce riscul de deces din cauza bolilor coronariene sau a accidentului vascular cerebral cu 15-20%, scrie doarnatural.ro. […]

  3. Astea-s glume, dragilor! Poți să bei lapte cât vrei, că tot nu-ți aduci calciul în organism, chiar dacă laptele are 120 mg calciu!!! Din cauza faptului că raportul calciu-fosfor este mai mic ca 2, se formează fosfat subnutricalcic, care nu este asimilabil, deci se elimină tot.!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.