alimente pentru rinichi

Alimente pentru rinichi si pentru sanatatea intregului organism

Rolul principal al rinichilor este acela de a filtra sangele si de a elimina substantele daunatoare sau nefolositoare sanatatii noastre, iar ceea ce alegem sa consumam poate ii poate afecta sau, din contra, ii poate ajuta sa-si indeplineasca functiile cu o mai mare usurinta. Excesul de sodiu, de potasiu sau de proteine afecteaza rinichii, in timp ce alimentele bogate in vitamina C, E, D sau B6 reprezinta un plus pentru sanatatea acestor organe. Sa vedem, asadar, cateva dintre cele mai sanatoase alimente pentru rinichi:

7 alimente pentru rinichi de consumat zilnic:

1. Ardeiul gras: pe langa faptul ca este sarac in potasiu, dar bogat in vitaminele A, C, B6, B9 si fibre, ardeiul gars contine si o cantitate semnificativa de antioxidanti si in special de licopen, oferind o protectie sporita impotriva cancerului.

2. Varza: varza contine cantitati mari de vitamina C, K, B6 si B9, dar foarte putin potasiu. De asemenea, aceasta este bogata in fitochimicale, care ajuta organismul sa lupte impotriva radicalilor liberi si imbunatatesc sanatatea cardiovasculara.

3. Conopida: conopida este considerata unul dintre cele mai bune alimente pentru rinichi atat datorita continutului mare de vitamina C, acid folic si fibre, cat si datorita componentelor sale care contribuie la neutralizarea substantelor toxice. De asemenea, conopida are si puternice proprietati antinflamatoare, anticancerigene, detoxifiante si ne apara de bolile cardiovasculare.

4. Ceapa: ceapa are un continut ridicat de vitamina C si acid folic, dar si de flavonoide, care previn depunerea grasimii in vasele de sange, in special de quercitina, antioxidant puternic care diminueaza riscul de boli de inima si de cancer. De asemenea, ceapa are proprietati diuretice, prevenind retentia de lichide, dar si multe probleme digestive, cum ar fi constipatia sau balonarea.

5. Usturoiul: consumul de usturoi reduce inflamatiile si colesterolul rau – LDL, are proprietati anticoagulante si antioxidante puternice, fiind ideal pentru detoxifierea naturala a organismului, stimuland ficatul si ajutand la eliminarea toxinelor.

6. Marul: consumul regulat de mere diminueaza semnificativ riscul de diabet, datorita continutul de antociani si a capacitatii acestora de a regla nivelul de glicemie. Vitamina A, B, C, E – toate se gasesc in merele dulci si crocante, fructe cu puternice proprietati antiinflamatoare si extrem de bogate in fibre.

7. Albusul de ou: deoarece excesul de proteine este daunator rinichilor, trebuie sa stii ca albusul denou iti ofera o cantitate semnificativa de proteine de calitate si toti aminoacizii esentiali, dar si o cantitate mai mica de fosfor decat altealimente pentru rinichi surse de proteine, cum ar fi carnea sau galbenusul. Poti folosi albusul in omlete, fiert in salate sau in smoothy-uri.

Alte cateva alimente pentru rinichi

Alimente foarte bune pentru rinichi si nu numai sunt si fructele de padure, ciresele, strugurii rosii, pestele sau uleiul de masline.  Si, nu uita, bea multa apa in fiecare zi!

Pofta buna!

Afla care sunt cele mai bune alimente pentru ficat aici si cele mai sanatoase alimente pentru inima, aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.