Ouale se incadreaza in categoria celor mai nutritive alimente, motiv pentru care ar trebui sa fie nelipsite din orice alimentatie echilibrata si sanatoasa, indiferent ca le alegi pentru micul dejun, pranz sau cina. Cu toate acestea, este foarte usor sa te plictisesti de un aliment pe care il gatesti numai in doua sau trei feluri, asadar, iti sugerez 7 modalitati sanatoase de a gati un ou.

Modalitati sanatoase de a gati un ou

Inainte de toate, oul este o sursa de proteina completa cu un continut mare de aminoacizi pe care organismul nu le poate produce de unul singur. Oul contine cantitati considerabile de:

  • vitamina B12;
  • vitamina B2;
  • vitamina A;
  • vitamina B5;
  • Seleniu;

Deoarece au un continut semnificativ de grasimi saturate si colesterol, este important sa alegi cu grija metoda de preparare. Iata ce modalitati sanatoase de a gati un ou poti incerca:

1. Ou posat

modalitati sanatoase de a gati un ou

Oul posat (sau ou ochi fiert) este una dintre cele mai sanatoase variante de servire. Alaturi de o felie de paine prajita si avocado, se transforma intr-un mic dejun hranitor si sanatos.

Ingrediente: oua, apa, sare, otet;

Mod de preparare: 

Se pune apa la fiert (aproximativ un litru). Se adauga 3 lingurite de otet si una de sare. Atunci cand apa ajunge in punctul de fierbere, se sparg ouale intr-o cescuta si se adauga in apa.

2. Ou la microunde

modalitati sanatoase de a gati un ou

Ingrediente: oua, lapte, ierburi aromate/condimente;

Mod de preparare: 

Oul sau ouale se amesteca (intr-o cana) cu o cantitate mica de lapte. Se adauga ierburi aromate sau condimente dupa gust si se introduc la cuptorul cu microunde, la temperatura mare.

3. Oua la cuptor

modalitati sanatoase de a gati un ou

Poti prepara oul inclusiv la cuptor in numeroase variante: in chifle, cartofi, rosii etc. In majoritatea cazurilor pasii de preparare sunt aceeasi. Am ales o reteta simpla si sanatoasa de rosii umplute cu oua:

Ingredienteoua, rosii, cascaval, sunca presata;

Mod de preparare: 

Sunca presata se caleste intr-o cantitate mica de ulei. Se scobesc rosiile in interior si se asaza intr-o tava pentru copt. In interiorul lor se adauga cascaval ras, sunca prajita si cate un ou. Se lasa la cuptor pana cand oul este gatit.

4. Frittata

modalitati sanatoase de a gati un ou

Frittata este un preparat foarte versatil si o modalitate sanatoasa de a prepara ouale:

Ingrediente: ceapa, usturoi, ardei gras, rosii, ierburi uscate, piper, branza/cascaval;

Mod de preparare: 

Se bat ouale cu un varf de cutit de sare si piper. Intr-o cantitate potrivita de ulei se caleste ceapa, usturoiul si ardeiul gras tocate marunt. Dupa 5 minute se adauga si rosiile taiate cubulete si se mai gatesc 2-3 minute. Compozitia se lasa la racit 5-10 minute, dupa care se adauga, impreuna cu branza rasa, peste ouale batute. Amestecul se adauga intr-o tigaie cu ulei incins.

5. Sarlota din ou 

modalitati sanatoase de a gati un ou

O alta alternativa sanatoasa de a gati ouale este sarlota. Iata o reteta clasica si usoara, fara crusta:

Ingrediente: ulei vegetal, ceapa, spanac congelat, oua, branza, sare, piper;

Mod de preparare: 

Caleste ceapa tocata marunt, apoi adauga spanacul. Intr-un bol amesteca ouale si branza. Se adauga sare si piper dupa gust. Adauga ceapa calita cu spanac peste ouale batute si transfera intreg amestecul intr-o tava pentru placinta. Se da la cuptor 30 de minute.

6. Omleta din albusuri

modalitati sanatoase de a gati un o

Pentru ca albusurile sunt mai sanatoase si au un continut mai redus de calorii, poti incerca omleta din albusuri:

Ingrediente: albusuri, sare, condimente, ulei, branza, lapte;

Mod de preparare:

Se separa albusurile si se bat cu o cantitate mica de lapte si un praf de sare. Se adauga branza gratinata, apoi intreg amestecul se prajeste intr-o tigaie cu ulei incins.

7. Tarta cu ou (desert)

modalitati sanatoase de a gati un ou

Desi retetele de tarte din oua necesita un timp mai mare de preparare, merita incercate!

Ingrediente: 2 cani de lapte, 2 oua, 2 albusuri, 1/3 cana de zahar, 1 lingurita de extract de vanilie, nucsoara;

Mod de preparare:

Incalzeste laptele. Amesteca intr-un vas ouale, albusurile, zaharul si extractul de vanilie. Adauga acest amestec in laptele cald, apoi transfera-l in formele pentru tarte si presara nucsoara.

Este indicat ca formele pentru tarte sa fie asezate intr-un recipient cu apa calda si apoi introduse in cuptor. Se gatesc timp de 30-35 de minute.

Sursa: 

shape.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.