ciuperci valoare nutritiva si beneficii

Stim cu totii ca un stil de viata sanatos consta intr-un regim alimentar compus, printre altele, dintr-o varietate de fructe si legume de toate culorile: cu cat mai multe culori, cu atat mai multe beneficii. In multe dintre cazuri se presupune ca daca un aliment este lipsit de culoare, este sarac in nutrienti esentiali. Ciupercile, desi sunt albe si par banale, dovedesc contrariul. Ele sunt o sursa extraordinara de vitamine, minerale, antioxidanti, proteine si aminoacizi.

Stii cat de bogate sunt ciupercile in vitamine si minerale?

Vitamine si minerale- ciuperci

Ciupercile sunt sarace in calorii, nu contin colesterol, au un continut foarte mic de sodiu si, cu toate acestea, aduc organismului numerosi nutrienti, printre care seleniu, potasiu, niacina, riboflavina, etc.  Ciupercile sunt adevarate suplimente alimentare, numai ca mai sanatoase si mai gustoase. Contin minerale esentiale pentru functionarea optima a organismului tau precum: potasiu, cupru, fosfor, seleniu:

1. Potasiu

Probabil stii ca bananele contin o cantitate foarte mare de potasiu, insa nu mai mare decat ciupercile! 

Potasiul asigura echilibrul electrolitic in organism si regleaza tensiunea arteriala.

2. Cupru

Ciupercile contin cupru, un mineral indispensabil, care inhiba formarea de radicali liberi si ajuta in sinteza celulelor rosii.

3. Fosfor

Alaturi de calciu, fosforul asigura rezistenta sistemului osos si a dintilor si este, de asemenea, implicat in producerea de energie.

4. Seleniu

Seleniul protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi si intareste sistemul imunitar. De asemenea, creste rezistenta oaselor, dintilor, parului si unghiilor.

Totodata, in ciuperci se regasesc foarte multe vitamine esentiale organismului:

1. Vitamina B

Ciupercile contin niacina si riboflavina, ambele vitamine din grupa B, care juta la functionarea optima a celulelor rosii, contribuie la metabolizarea  carbohidratilor, proteinelor si grasimilor.

2. Vitamina D

Un lucru suprinzator la ciuperci este faptul ca ele produc vitamina D atunci cand sunt expuse la soare si devin, astfel, singura sursa vegetala de vitamina D.

 3. Vitamina B12

Ciupercile sunt singura sursa vegetala de vitamina B12, esentiala pentru functionarea sistemului nervos.

Ciuperci- 3 beneficii uimitoare

Exista aproximativ 140000 de specii de ciuperci in intreaga lume, insa oamenii de stiinta sunt familiarizati numai cu 10% din ele si doar 100 de specii sunt studiate pentru potentialul lor medical si beneficiile asupra sanatatii. Iata care sunt cele mai cunoscute beneficii ale ciupercilor:

ciuperci

1. Reduc considerabil riscul imbolnavirii de cancer

Fructele si legumele au un rol important in prevenirea riscurilor imbolnavirii de anumite boli, printre care si cancerul. Cu toate ca ciupercile nu pot fi incadrate nici in categoria fructelor, nici in cea a legumelor, ele joaca un rol vital in diminuarea riscului imbolnavirii de cancer.

Cercetarile au demonstrat ca 100 de grame, sau chiar mai putin, de ciuperci pe zi ar putea impiedica aparitia cancerului la san. Studiile arata ca femeile care consuma ciuperci regulat au un risc de imbolnavire de cancer la san cu 50-60% mai mic, comparativ cu cele care nu consuma.

De asemenea, o cercetare intreprinsa la o universitate din Australia a demonstrat ca femeile care mananca aproximativ 10 grame de ciuperci pe zi au un risc de imbolnavire de cancer la san cu 65% mai mic.

Cum previn ciupercile riscul imbolnavirii de cancer?

valore nutritiva si beneficii ciuperci

Ciupercile contin compusi care inhiba aromataza, enzima implicata in productia de estrogen, care in exces poate duce la aparitia cancerului la san, mai ales in cazul femeilor la menopauza.

2. Ciupercile stimuleaza imunitatea

valoare nutritiva si beneficii ciuperci stimuleaza imunitatea

Ciupercile sunt clasate pe locul 5 in topul celor mai bogate legume in antioxidanti. Ele contin cantitati mari de ergotioneina, un aminoacid natural, foarte rar intalnit in componenta fructelor sau a legumelor, care actioneaza eficient in lupta impotriva radicalilor liberi din organism si, in acelasi timp, intareste imunitatea. Egotioneina din ciuperci este termorezistenta, asadar nivelul ei va ramane acelasi si dupa prepararea ciupercilor.

De asemenea, ciupercile contin antibiotici naturali care imbiedica dezvoltarea infectiilor fungice sau a microbilor.

3. Slabesti cu ciuperci!

valoare nutritiva si beneficii ciuperci

Ciupercile sunt nemaipomenite in dietele de slabit, inclusiv pentru cei care sufera de afectiuni cardiovasculare sau diabet. Ele contin foarte putine grasimi si calorii: 100 g de ciuperci contin 25 de calorii.

De asemenea, studiile au demonstrat ca ciupercile te fac sa mananci mai putin. O cercetare intreprinsa in urma cu 5 ani a aratat ca ciupercile sunt un substitut excelent pentru carne: dau aceeasi satietate, insa cu mai putine calorii.

Te-am convins sa consumi mai multe ciuperci?

Sursa info: www.powerofmushrooms.com.au

Vitamine si minerale- ciuperci
Ti-a placut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.