Transformarea digitala in cadrul afacerilor

0
(0)

Digitalizarea capata din ce in ce mai mult avant in lumea afacerilor incepand chiar de la infiintare firma online, lucru imposibil pana acum. Noile tehnologii revolutioneaza intr-adevar modul de a face afaceri si presiunea este mereu mai puternica pentru companii, care trebuie sa integreze instrumente digitale pentru a ramane competitive.

In ce ar trebui sa te aventurezi? Ce ar trebui adaugat sau schimbat? Deschiderea unui cont pe LinkedIn sau crearea unui site web „responsive” nu este adesea suficienta. Digitalizarea se refera la toate nivelurile companiei si afecteaza intregul lant valoric al acesteia. Structura organizatorica a companiei este deci bulversata.

Ce este transformarea digitala?

Transformarea digitala se refera la schimbarea organizationala determinata de utilizarea instrumentelor digitale si a modelelor de afaceri pentru a imbunatati performanta.

Prin urmare, transformarea digitala implica schimbari profunde in modul in care opereaza o companie, dar nu orice schimbari. Este vorba de implementarea unor noi practici, legate de lumea digitala, care sa aduca valoare adaugata si care sa imbunatateasca modul in care compania isi desfasoara activitatea.

De ce aceasta transformare digitala?

Motivele sunt multe si depind de conditiile de piata cu care se confrunta companiile. In general, exista doua tipuri de comportament:

  • Activ: compania este proactiva si cauta sa profite de posibilitatile oferite de noile tehnologii.
  • Reactiv: compania se confrunta cu presiunea pietei pentru a adopta noi tehnologii.

Dintr-o perspectiva „reactiva”, exista doua surse majore de presiune:

Clientii

Ei nu au fost niciodata mai informati decat acum si cauta preturi mai atractive, niveluri de calitate mai ridicate si servicii mai bune. Prin urmare, companiile trebuie sa-si imbunatateasca in mod constant ofertele pentru a raspunde nevoilor din ce in ce mai sofisticate.

Concurentii

Apar noi concurenti care ofera oferte foarte competitive si astfel deranjeaza un intreg sector (ex. Amazon, Google). Presiunea poate veni din industria in care se afla firma, dar si din alte sectoare de afaceri.

Dintr-o perspectiva „activa”, compania inoveaza prin exploatarea posibilitatilor oferite de noile tehnologii. Intr-adevar, acestea sunt in continua dezvoltare si pot oferi un avantaj competitiv semnificativ daca sunt adoptate si integrate rapid. In general, urmatoarele avantaje pot fi dobandite de catre companie:

  • Faceti mai bine, mai rapid, mai ieftin decat concurenta
  • Diversificati activitatile
  • Digitalizati procesele care au valoare adaugata scazuta
  • Cresteti vizibilitatea companiei pe internet
  • Intelegeti si serviti mai bine clientii

In orice caz, noile tehnologii nu trebuie privite ca o amenintare, o necesitate sau o investitie, ci mai degraba ca o oportunitate. Consumatorii adopta rapid instrumente digitale. Prin urmare, companiile au tot interesul sa fie proactive si sa inoveze prin digitalizare. Daca oportunitatile profitate urmaresc obiective strategice definite, castigul de performanta poate fi substantial.

Ce se schimba?

Dupa cum am vazut, transformarea digitala implica schimbari in modul in care functioneaza o companie. Pentru a facilita deciziile, exsita un instrument numit „pian de digitalizare”, care listeaza 7 categorii in care sunt posibile modificari:

  • Modelul de afaceri: modul in care faci afaceri
  • Structura organizatorica: cum esti organizat
  • Oameni: oamenii care lucreaza pentru tine
  • Procese: cum faci lucrurile
  • Abilitati IT: cum colectati si gestionati informatiile
  • Produsele si serviciile oferite: ofertele dvs

Modelul de implicare: cum interactionati cu partile interesate

Structura organizatorica este asadar unul dintre elementele afectate de digitalizare. Se refera la modul in care:

  • munca este organizata
  • angajatii comunica
  • deciziile sunt luate

Se urmareste asadar organizarea functiuni digitale in asa fel incat sa se obtina o structura organizatorica optima. Digitalizarea este alcatuita dintr-o multitudine de dispozitive, mecanisme, instrumente, sisteme, produse si servicii distribuite in intreaga intreprindere. Daca aceste elemente nu sunt conectate, exista un risc mare de a cadea in „anarhie digitala” .

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.