stari de nervozitate

Stari de nervozitate? Combata-le… rontaind!

Dar nu orice! De multe ori, stresul, anxietatea, emotiile ne determina sa ne refugiem in dulciuri sau gustari bogate in grasimi, care nu doar ca nu ne ajuta, dar ne inrautatesc starea: in timp ce grasimile trans cresc iritabilitatea, zaharul ne poate linisti doar pe moment, insa doar pana cand nivelul glicemiei va cobori iar brusc. Asadar, ce mancam pentru a lupta eficient cu aceste stari de nervozitate?

Alimente pentru stari de nervozitate si de agitatiestari de nervozitate

Moivul pentru care experimentezi stari de nervoizitate este nivelul scazut de serotonina, care diminueaza capacitatea creierului de a controla furia. Incearca o banana, o bucatica de ciocolata neagra, o lingurita de seminte de in sau un pumn de cirese amare. Nici carnea de curcan nu este o alegere rea!

Pe de alta parte, daca aceste stari de nervozitate vin insotite de stari de agitatie puternica si insomnie, asa cum se intampla de obicei, remediul este simplu: cirese! Fructele proaspete, compotul sau sucul natural de cirese te vor ajuta sa dormi mai bine si sa inlaturi gandurile negre, fiind bogate in melatonina, hormonul responsabil de ritmul circardian si de calitatea somnului.

stari de nervozitateAlimente pentru a indeparta stresul puternic

Vitamina C este una dintre cele mai puternice arme naturale impotriva stresului! Asadar, cand simti ca nu mai faci fata, respira adanc si mananca o portocala, un ardei gras crud, cateva frunzulite de patrunjel, o lingura de catina sau un buchetel de broccoli, deoarece aceste alimente extraordinar de bogate in vitamina C reduc semnificativ nivelul de cortizol, hormonul stresului.

De obicei este bine sa consumi crude aceste legume, pentru ca la temperaturi ridicate continutul de vitamina C poate avea de suferit.

Alimente pentru stari de anxietate

Nucile braziliene sunt minunate pentru combaterea starilor de anxietate, fiind o sursa minunata de seleniu, mineral al carui nivel scazut creste anxietatea si favorizeaza aparitia starilor depresive. De asemenea, alte alimente bogate in seleniu sunt usturoiul, tonul, ciupercile sau dovleacul, deci nu ezita sa le adaugi cat mai des in dieta ta!

Stari de nervozitate, de domeniul trecutului

Asadar, de ce sa recurgem la calmante sau vicii periculoase pentru sanatate, cand cele mai simple leacuri se gasesc in natura? Si sunt delicioase!

😉

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.