stare-de-bine-in-sezonul-receStarea de bine – o cauza a alimentatiei?

Alimentele au fost intotdeuna o sursa de binefacere pentru corp, jucand cu success un rol pe care astazi medicina l-a inlocuit cu tratamente, tablete si  vaccinuri. Chiar daca medicina a evoluat mai mult decat si-ar fi putut imagina vreodata Hypocrate, plantele raman in continuare principala sursa de sanatate pentru om. O alimentatie sanatoasa te poate scapa de intalnirea cu “medicina de ultima generatie”. Ce spui daca facem o lista de cumparaturi diferita, care sa te ajute sa te simti mai bine?

1. Cereale integrale si fibre

Digestia este cea care iti ofera cel mai adesea starea de bine pentru intreaga zi. Poti scapa de senzatia de “arsura” la stomac adaugand in dieta ta mai multe cereale integrale, cum ar fi orezul alb, dar si grauntele de grau sau pestele. Alimentele bogate in fibre petrec mai mult timp in stomac si ajuta tranzitul intestinal.

2. Peste si curcan 

Daca nu te hranesti cum trebuie in sezonul rece, s-ar putea ca metabolismul tau sa slabeasca si sa atragi micorbii care stau la baza racelii,  virozelor respiratorii, gripei, etc. Pentru intarirea sistemului imunitar ai nevoie de alimente de origine animala. Tonul si carnea de curcan contin acizi grasi omega-3, care asigura necesarul de selenium pentru a lupta impotriva gerului de afara.

3. Alimente obtinute prin fermentatie

Iaurtul, chefirul, laptele, toate au in comun prezenta unor bacterii benefice, probiotice, care te mentin in forma si sanatos. De asemeanea, te poate ajuta in vindecarea infectiilor respiratorii superioare. Nu-ti place iaurtul? Poti gasi aceleasi substante benefice si in branza.

4. Spanac, morcovi, cartofi, dovleac

Aceste alimente contin vitamina A si au calitatea de a pastra mucoasa umeda pentru a nu permite microbilor sa patrunda in organism. Asadar, ce spui de mai multi morcovi pentru o stare de bine mai indelungata?

5. Tarta cu visine – pentru o stare bine a articulatiilor

Sportivii folosesc deseori in alimentatia lor bauturi pe baza de visine pentru a reduce durerea musculara. Gustul de visine dulce-acrisor pare sa aiba un efect calmant pentru musculatura si articulatii. Si ce poate fi mai delicious decat o placinta cu visine?

6. Scapa de alergii cu ajutorul nucilor si semintelor

Alergiile sunt probabil afectiunile care distrug starea de bine a oricaruia dintre noi prin mancarimile si stranuturile repetate pe care le provoaca. Migdalele, semintele si alunele au vitamina E care, spun specialistii, reduce reactiile alergice.

7. Ceai de patrunjel

Cercetatorii suedezi au ajuns la concluzia ca ar trebui sa includem mai mult patrunjel in alimentatia noastra. Acesta are un rol antibacterian, luptand impotriva germenilor care provoaca infectii ale tractului urinar. Cand te confrunti cu o infectie urinara, fa o infuzie de 10 minute cu apa fiarta si cateva frunze de patrunjel.

Si acum ca am aflat cum sa ne protejam si sa mentinem starea de bine in sezonul rece, sa zambim asteptand primii fulgi de zapada 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.