Este un lucru obisnuit sa resimti disconfort inainte, in timpul si dupa ciclul menstrual. Durerea menstruala afecteaza adesea abdomenul, spatele si soldurile si este cauzata de contractarea si relaxarea muschilor din abdomen pentru a facilita eliminarea mucoasei uterine in timpul menstruatiei. Pentru unele femei menstruatia vine la pachet si cu dureri de cap, ameteala si diaree, insa acestea sunt simptome mai putin frecvente.

Poti alina durerea crampelor menstruale cu medicamente fara reteta si multe dintre femei chiar recurg in fiecare luna la acestea. Insa, pe de alta parte, exista si unele remedii naturale pe care le poti incerca. Iata mai jos cateva ponturi care te pot ajuta sa ameliorezi durerile fara ajutorul medicatiei cu sau fara reteta.

Mergi pe jos

Mersul pe jos este probabil ultimul lucru pe care ti-ai dori sa faci cand suferi de dureri menstruale severe; cu toate acestea, mersul te poate ajuta sa relaxezi muschii si sa ameliorezi crampele. Exercitiul regulat te poate ajuta sa reduci durerile menstruale nu numai in perioada ciclului menstrual, ci si inainte de a incepe. Mergi timp de cel putin 30 de minute pe zi pentru a ameliora crampele menstruale.

Include in rutina ta obisnuita pozitii de stretching si de yoga, precum cele care intaresc si intind muschii spatelui si muschii pelvieni.
Nu astepta sa ajungi la menstruatie pentru a incepe sa faci sport, ci programeaza exercitii regulate pentru a reduce durerile menstruale si pentru a-ti mentine muschii, oasele si articulatiile sanatoase si puternice.

Bea apa calda

Unul dintre simptomele cele mai comune ale ciclului menstrual este balonarea, responsabila pentru o durere si un disconfort si mai mare. Redu balonarea consumand apa calda pe tot parcursul zilei; adauga pliculete de ceai de menta sau frunze de menta in apa calda pentru a-i spori efectul anti-balonare.

Simte-te confortabil

Redu crampele menstruale stand cat mai confortabil si relaxandu-te. Poarta acasa pantaloni de trening confortabili, sosete groase si bea o ceasca de ceai cald. Asigura-te ca esti suficient de protejata si pregatita, purtand tampoane sau absorbante menstruale de calitate. Uita-te la filmul tau preferat, relaxeaza-te si uita pentru o vreme de tumultul vietii cotidiene.

Foloseste o sticla cu apa fierbinte

Aplicarea caldurii pe zonele dureroase te poate ajuta sa reduci durerea. De pilda, foloseste o sticla de apa fierbinte sau fa-ti in casa un saculet cald umpland o fata veche de perna cu orez, legand-o si incalzind-o la cuptorul cu microunde. Pune fata de perna calda pe abdomen sau pe spate ori de cate ori simti durere.

Bucura-te de masaj

Masajul este un mod eficient de a reduce durerile menstruale. Foloseste uleiuri esentiale precum cel de lavanda sau cel de salvie pentru a masa zonele afectate. Combina sapte-opt picaturi de ulei esential cu un ulei purtator precum uleiul de cocos sau uleiul de masline. Nu folosi niciodata uleiuri esentiale fara ulei purtator, pentru ca in general sunt prea puternice pentru a fi utilizate direct pe piele. De asemenea, tine uleiurile esentiale la distanta de animalele de companie, mai ales de pisici, pentru ca acestea se vor imbolnavi daca miros sau vin in contact cu uleiuri esentiale.

Atentie la dieta

Dieta joaca un rol semnificativ in sanatatea sistemului tau reproducator; de aceea, fii foarte atenta la mancarurile pe care le consumi in timpul sau dupa ciclul menstrual. Evita sau redu aportul de cafeina, alcool, alimente grase, sarate sau uleioase.

Consideratii finale

Durerile menstruale sunt deranjante, dar poti reduce disconfortul adoptand unele dintre ponturile de mai sus sau chiar pe toate, pentru a ameliora balonarea si a reduce menstruatiile dureroase.

Sursa: https://www.girltalkhq.com/natural-remedies-to-alleviate-period-pain/

CosulBio.ro - Magazin ONline Produse Bio

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.