obiceiuri sanatoase

Obiceiuri sanatoase, la indemana

Dincolo de recomandarile pe care le cunoastem cu totii, referitoare la minutele de miscare sau paharele de apa necesare organismului in fiecare zi, exista cateva obiceiuri sanatoase care pot creste considerabil speranta nostra de viata, dar pe care putini dintre noi le cunosc. Iata 7 astfel obiceiuri sanatoase foarte simple, recomandata de Doctoroz.com!

7 obiceiuri sanatoase, in fiecare zi

1. Bea o ceasca de ceai negru pe zi! Pentru ca tot am avut prilejul de a admira starea fizica a Reginei Angliei la onorabila sa varsta, afla ce unul dintre zvonurile legate de secretele ei de sanatate se refera la consumul de ceai negru. O ceasca de ceai negru pe zi creste sansele de supravietuire dupa un atac de cord cu 28%, conform Doctoroz.com. Poti citi mai multe despre beneficiile fiecarui tip de ceai aici.

2. Asigura-te ca in dieta ta se gasesc fructe si legume rosii! Proprietatile fructelor si ale legumelor difera mult in functie de culoarea lor (subiect despre care poti citi mai mult aici), iar cele rosii contin o cantitate are de licopen, diminuand semnificativ riscul de cancer, de accident vascular cerebral sau de boli de inima. Varza rosie, spre exemplu, este o arma extraordinar de puternica impotriva cancerului, iar nitratii din compozitia ei relaxeaza vasele de sange si imbunatatesc circulatia.

3. Tine-ti respiratia 10 secunde: poti face acest lucru in orice moment al zilei si este foarte important pentru sanatatea plamanilor. Trage adanc aer in piept, tine-ti respiratia 10 secude, apoi expira usor, pe gura. Simplu!

4. Alege scarile! Una dintre cele mai indemana si cele mai simple modalitati de a ne pastra sanatatea si de a ne imbunatati aspectul fizic este sa urcam scarile, din nenumarate motive: scade procentul de grasime corporala, micsoreaza circumferinta taliei, creste capacitatea plamanilor, modeleaza muschii, scade considerabil riscul de boli cardiovasculare, reduce durerile articulare si arde 10 calorii pe minut!

5. Mesteca fiecare dumicat de 20 ori; astfel, nu doar ca te vei bucura mai mult de gustul mancarii, dar riscul de a suferi de diabet se va dimina considerabil. Un truc pentru a manca mai incet este sa lasi jos furculita dupa fiecare dumicat.

6. Fa cateva miscari de stretching dupa un dus fierbinte. Flexibilitatea corpului este esentiala pentru o viata sanatoasa, motiv pentru care unul dintre cele mai importante obiceiuri sanatoase este sa faci cateva miscari de stretching dupa dus, acestea fiind mai eficiente cand corpul este cald. Astfel, iti vei imbunatati postura si vei putea preveni durerile musculare.

7. Foloseste primul WC din baile publice. Nu-i asa ca si tu ai tendinta sa alegi ultimul separeu? Ei bine… la fel si restul populatiei, deci daca vrei sa te feresti cat se paote de mult de microbi, data viitoare alege-l pe primul.

Cele mai “mici” obiceiuri sanatoase… conteaza!

Iata, asadar, cateva obiceiuri sanatoase care iti pot schimba radical calitatea vietii. Si sunt foarte simple, deci de ce sa nu le incerci?

🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.