Probioticele nu sunt doar secretul pentru o stare mai buna de sanatate si un sistem imunitar mai puternic, ci si pentru tratarea problemelor digestive, neurologic si de ordin psihic. Studiile continua sa descopere si sa dovedeasca faptul ca beneficiile si efectele secundare ale acestora depasesc cu mult ceea ce credeam pana acum.

In cele ce urmeaza veti descoperi un ghid complet al probioticelor, care cuprinde tot ceea ce trebuie sa stiti despre ele, produsele cele mai bogate in aceste bacterii benefice, cele mai bune suplimente care le contin si modul in care trebuie administrate.

Beneficiile probioticelor incep in intestin

importanta probioticelor

Primul si, din pacate, cel mai neglijat aspect care face tractul intestinal esential pentru sanatatea noastra este acela ca 80 % din intregul nostru sistem imunitar este localizat aici. O cifra uluitoare pentru cei mai multi dintre noi, care nu sunt familiarizati cu ultimele cercetari in domeniu. Mai mult decat acest impact pe care-l are pentru sistemul imunitar, sistemul digestiv adaposteste si a doua mare componenta a sistemului nervos. Este denumita sistem nervos enteric si, fiind localizata in intestin, este numita popular creierul din stomac.

Multe persoane cu probleme de sanatate, cum ar fi dezechilibrele hormonale, oboseala cronica, dureri articulare, psoriazis, autism si multe alte afectiuni nu-si dau seama ca toate aceste boli pornesc din intestin. Se impune, asadar, urmatoarea intrebare: daca aceste probleme si multe altele sunt conditionate de sanatatea sistemului nostru digestiv, atunci care elemente sunt esentiale pentru sanatatea acestuia?

Potrivit Institutului american al bolilor digestive si renale, intre 60 si 70 de milioane de americani sunt afectati de boli intestinale. Iar pentru tratarea acestora si a altor tulburari digestive, Guvernul SUA plateste anual peste 100 de bilioane de dolari.

Mai inspaimantatoare decat cifra persoanelor afectate de aceste probleme este faptul ca de fapt un numar mai mare de cetateni, decat cel raportat oficial, sufera din cauza neplacerilor intestinale. Acest lucru vine ca urmare a dezechilibrelor tractului digestiv, care cauzeaza probleme in intreg organismul, nu doar in stomac si intestine.

Numarul mare de toxine la care suntem expusi scade functiile digestive si ne afecteaza abilitatile de a utiliza optim nutrientii. In plus, ne expun la inflamatii cronice in organism, cauzate de cresterea nivelelor colesterolului si trigliceridelor. Toate acestea conduc la apritia unor dezechilibre majore si a unor afectiuni cronice serioase.

Secretul recuperarii sanatatii sistemului digestiv tine de echilibrul intre bacteriile bune si cele rele din intestin.

Asadar, daca-ti doresti sa traiesti sanatos, este esential sa iei in considerare consumul de alimente cu un continut bogat in probiotice si chiar al unor suplimente zilnice.

Ce sunt probioticele?

Probioticele sunt bacterii care traiesc in tractul digestiv si ajuta organismul sa absoarba nutrientii din alimente si sa lupte cu infectiile.

De fapt, in intestin exista de 10 ori mai multi lacto bacili, comparativ cu numarul total de celule din intreg organimul uman. Doar pielea si sistemul nostru digestiv gazduiesc aprozimativ  2000 de tipuri diferite de bacterii. Probioticele s-au dovedit eficiente in a sprijini functiile imunitare si functionarea digestiei, mentinand in acelasi timp tonusul pielii. In plus, functiile bacteriilor din intestin mai sunt responsabile pentru:

  • producerea vitaminei B12 si a vitaminei K2;
  • indepartarea bacteriilor rele si a fungilor;
  • crearea enzimelor care distrug bacteriile daunatoare organismului;
  • stimularea secretiei de IgA si a leucocitelor T cu rol important in imunitate.

Probioticele exista in sistemul nostru inca din momentul in care ne nastem. In timpul nasterii, fatul este expus pentru prima data la bacteriile mamei. Acest lucru initiaza o serie de procese in tractul gastrointestinal al copilului, care, ca raspuns, incepe sa produca bacterii bune.

Daca nu ai destule probiotice in organism, efectele secundare pot duce la dezechilibre digestive, probleme ale pielii, candidoza, boli autoimune si raceli sau gripe frecvente.

In trecut, dieta omului continea suficiente probiotice, ca rezultat al unei alimentatii sanatoase, bazata pe mancare proaspata, fructe si legume crude, crescute intr-un sol sanatos. Organismul nostru trebuia sa fermeneteze aceste alimente pentru a putea folosi substantele nutritive din ele si, astfel, apareau suficiente probiotice pentru o stare buna de sanatate. Procese ca refrigerarea si practicile agricole periculoase, cum ar fi spalarea alimentelor cu cloruri, diminueaza cantitatea de probiotice din hrana omului modern si duce la continuturi periculoase de antibiotice (mai ales in produsele din carne), care omoara toate bacteriile bune din organismul nostru.

Tocmai de aceea, trebuie sa avem grija sa includem in alimentatia noastra cat mai multe alimente cu probiotice si in scurt timp vom putea observa beneficii ca:

  • un sistem imunitar mai puternic;
  • o digestie imbunatatita;
  • mai multa energie, rezultata din producerea vitaminei B12;
  • o respiratie mai sanatoasa, intrucat probioticele distrug candida;
  • o piele mai sanatoasa, prin tratarea cu probiotice a eczemelor si psoriazisului;
  • reducerea episoadelor de raceala si gripa;
  • videcarea sindromului intestinului iritabil si al afectiunilor inflamatorii intestinale;
  • scaderea in greutate.

Cei 7 inamici ai probioticelor

Cei mai multi oameni, inclusiv copiii, necesita un supliment de probiotice din cauza utilizarii excesive a medicamentelor, cu precadere a antibioticelor, dar si din cauza adoptarii unei diete bogate in carbohidrati. Consumul apei clorinate si florinate, al mancarurilor procesate distrug aceste bacterii sanatoase ca si carnea si lactatele care contin reziduuri de antibiotice. Toate aceste chimicale distrug probioticele din sistemul digestiv si, in timp, slabesc tractul intestinal.

Iata care sunt cei mai mari dusmani ai probioticelor, care dauneaza functiilor organismului:

  • antibioticele chimice;
  • zaharul;
  • apa tratata de la robinet;
  • aliementele modificate genetic;
  • cerealele;
  • stresul emotional;
  • chimicalele si medicamentele.

Pentru a ne imbunatati echilibrul florei intestinale, este esential sa evitam acesti dusmani ai sanatatii. Din pacate suntem expusi zilnic la multi dintre acesti compusi, toxine si factori de stres care trebuie eliminati sau macar neutralizati prin alte comportamente sanatoase, pentru a ne putea pastra o stare optima de sanatate. In caz contrar, vor aparea dezechilibre in organism, iar organele noastre pot fi atacate de bacterii, virusi, fungi si paraziti. Singurul mod in care putem compensa pentru aceste neajunsuri si prin care ne putem insanatosi intestinele este sa eliminam din alimentatie mancarurile care hranesc bacteriile rele si sa incepem sa consumam produse bogate in probiotice si suplimente care le contin, pentru ca acestea sa poata actiona la capacitate maxima.

20 de beneficii ale probioticelor

importanta probioticelor

In urma studiilor, s-a observat si demonstrat faptul ca principalele beneficii ale probioticelor includ:

  • intarirea sistemului imunitar;
  • prevenirea si tratarea infectiilor tractului urinar;
  • imbunatatirea functiei digestive;
  • vindecarea sindromului intestinului iritabil;
  • tratarea si prevenirea aparitiei eczemelor la copii;
  • controlul dezechilibrelor alimentare;

Noile studii din domeniu sunt pe cale sa dovedesca stiintific faptul ca aceste bacterii pot sa:

  • reduca numarul si severitatea racelilor si a gripei;
  • reduca efectele consumului abuziv de antibiotice;
  • trateze pietrele la rinichi;
  • trateze colicile;
  • previna problemele gingivale;
  • trateze colita si boala Crohn
  • combata bacteriile rezistente la antibiotice;
  • trateze afectiunile hepatice;
  • lupte cu cancerul;
  • controleze autismul;
  • scada nivelul colesterolului;
  • amelioreze acneea;
  • duca la pierderea in greutate.

Cum actioneaza probioticele

Intenstinele contin, asa cum am mai spus, atat bacterii benefice, cat si daunatoare. Expertii afirma la unison ca echilibrul perfect ar fi asigurat de un procent de 85% bacterii bune si 15% bacterii rele. Daca acest echilibru este tulburat, organismul va fi afectat prin aparitia infectiilor sau a ciupercilor. Asadar, consumul anumitor alimente care contin probiotice si al suplimentelor poate ajuta la restabilirea echilibrului natural. Trebuie punctat faptul ca probioticele nu sunt o idee revolutionara. De-a lungul istoriei, in diverse culturi, a fost incurajat consumul de probiotice din alimentele fermentate, folosite pentru conservare, inainte de aparitia frigiderelor.

De fapt, frigiderele ar putea fi una dintre cele mai daunatoare inventii pentru sanatatea sistemului digestiv, deoarece nu mai trebuie sa ne cultivam singuri fermenti naturali, pentru a conserva alimentele, pierzand astfel probiotice vitale pentru sanatatea noastra.

4 pasi pentru un aport crescut de probiotice si pentru a ne bucura de efectele acestora

importanta probioticelor

1. Consumul alimentelor acre – aici ne referim la cele obinute prin fermentatie naturala, nu la adaosurile artificiale, ci la produse precum otetul de mere sau legumele fermentate (muraturile in sare). Acestea contin atat probiotice, cat si acizi sanatosi, care ajuta la echilibrarea pH-ului din corp si producerea de probiotice in organism.

2. Consumul alimentelor bogate in probiotice  produse precum iaurtul de capra, chefirulchefirul din nuca de cocos, care sunt extrem de sanatoase si ajuta la aportul si producerea de bacterii sanatoase in organism. Pentru inceput, poti adauga cantitati mici de chefir in smoothie-ul de dimineata sau poti manca macar un iaurt mic, organic, bogat in probiotice, iar efectele nu vor intarzia sa apara.

3. Hranirea probioticelor din corp. Probioticele sunt organisme vii, asadar, pentru a trai in corpul nostru au nevoie de hrana. Terenul favorabil existentei acestor bacterii il reprezinta fibrele fermentabile. Aportul de fibre de calitate, cum ar fi semintele de chia sau de in, poate duce la cresterea numarului de probiotice din organism. Consumul de fructe si legume organice sau cartofi, fie ei dulci sau normali, hraneste probioticele din corp.

4. Aportul de suplimente de calitate cu probiotice. Acesta nu doar ca aduce noi probiotice in corp, dar le ajuta si pe cele deja existente in organism.

Sursa: https://draxe.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.