greutatea corporalaGreutatea corporala influenteaza fertilitatea

Mai devreme sau mai tarziu (din ce in ce mai tarziu…), cei mai multi dintre noi viseaza sa aiba copiii. Dar, in planificarea vietii noastre, uitam ca sarcina nu vine cat ai zice “bebe”. Ea poate aparea intr-o zi, intr-o luna, intr-un an…sau deloc.

Si inainte de a ne cantari decizia de a devni parinti, ar trebui sa ne cantarim, la propriu. Si acest lucru nu e valabil doar pentru femei, ci si pentru barbati. Greutatea corporala, a ta si a partenerului de cuplu, isi pune amprenta asupra sanselor voastre de a canta “Nani-nani” atunci cand va doriti.

Greutatea corporala sau primul pas catre conditia de parinte

Extremele nu sunt sanatoase, nici in acest caz. Daca esti prea slaba sau suferi de obezitate, sansele de a deveni mama se diminueaza. Mai mult, obezitatea duce si la riscul complicatiilor in timpul sarcinii, al nasterii sau imediat dupa aceasta. Greutatea corporala ideala tine de indicele de masa corporala, care trebuie sa fie intre 18,5 si 25; daca depaseste 30, chiar si o pierdere mica in greutate ti-ar putea imbunatati sansele de a deveni parinte.

Cum calculezi indicele de masa corporala? Imparti greutatea corporala, in kg, la inaltimea corpului la patrat.

Daca vrei sa fii tata, trebuie de asemenea sa ai grija la greutatea corporala, ea trebuie tinuta in frau printr-o dieta sanatoasa si bogata in zinc si seleniu. De ce? Pentru ca zincul si seleniul amelioreaza calitatea spermei. Seleniul poate fi gasit in alimenente precum pestele, puiul, carnea rosie, oua si usturoi, iar zincul in stridii, ficat de vitel sau de porc, germeni de grau si paine integrala. Si inca ceva: execesul de alcool dauneaza grav fertilitatii!

Greutatea corporala si importanata alimentatiei inainte de sarcina

Dar greutatea corporala nu este singurul aspect de care trebuie sa tii cont inainte de sarcina. Ca femeie, trebuie sa ai grija ca alimentatia ta sa aiba un continut ridicat de carbohidrati (pe care-l poti procura din paine, orez, cereale), de proteine (din carne, peste, oua, fasole, leguminoase),  sa fie saraca in grasimi si zahar, sa mananci minimum 5 portii de legume si fructe proaspete zilnic, sa bei 6-8 pahare de apa pe zi si sa renunti complet la tutun si alcool.

Asta nu inseamna ca, nerespectand cu strictete aceste sfaturi, nu vei putea ramane insarcinata. Dar nu strica sa dai ogreutatea corporala mana de ajutor naturii, atunci cand esti pregatita de vizita berzei. Si miscarea este foarte importanta, mai ales ca sportul te face mai fericita si mai…iubitoare.

Asadar, daca vrei sa fii un parinte cu greutate, incepe prin a-ti regla greutatea corporala.  Vei recupera destul in timpul sarcinii. 😉

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.