bem apaDe ce trebuie sa bem apa zilnic

Pentru ca, asa cum spunea un slogan mai vechi, suntem “80% apa”, iar apa este vitala pentru organismul uman.  Mai precis, apa este esentiala tuturor proceselor corpului, de la digestie la excretie, inclusiv mentinerii unei temperaturi optime a acestuia.

Dar cati dintre noi respecta regula “2 litri de apa pe zi”?

 

I never drink water. I’m afraid it will become habit-forming. (W.C. Fields)

Putini. De cate ori v-ati dat seama, la finalul unei zile, ca n-ai baut apa mai deloc? Chiar daca ati baut alte lichide, acest lucru nu compenseaza, iar organismul are de suferit! Lipsa aparenta a setei, lipsa de timp, stresul sau, pur si simplu, uitarea, toate acestea pot fi cauze ale deshidratarii periculoase la care ne expunem zi de zi.

Iata insa 5 idei care ne pot ajuta sa ne atingem obiectivul, adica sa bem apa, cat se poate de multa.

Sa bem apa in cinstea…noastra!

Sa bem apa, atat cat ar trebui, poate parea un adevarat efort cateodata. De aceea, hai sa ne usuram “sarcina” aplicand aceste trucuri simple:

  1. Determina care este cantitatea de apa de care ai TU nevoie, deoarece ea variaza de la persoana la persoana. Cum calculezi? Imparti greutatea ta (numarul de kilograme) la 30 si afli cantitatea necesara de apa in litri. Daca ti-e lene sa calculezi, bea 2 l pe zi, nu prea ai cum sa dai gres;
  2. Daca pur si simplu uiti sa bei apa, ceea ce poate fi foarte periculos, fa rost de un ceas de mana care sa bipaie la fiecare ora, amintindu-ti ca…e cazul sa-ti fie sete. Daca bei cantitati mici de apa la fiecare ora este foarte posibil ca, la sfarsitul zilei, sa fii optim hidratat, fara a-ti forta organismul;
  3. Daca nu poti renunta la sucuri sau pur si simplu nu-ti place gustul apei, pune-ti jumatate de pahar de suc si umple-l cu apa. Astfel iti vei satisfice si nevoile si placerile. 😉
  4. Fa pariu cu un coleg de munca sau de scoala, care dintre voi va bea mai multa apa pana la sfarsitul zilei; ii vei face si lui un bine!
  5. Aminteste-ti sa bei apa in momente “strategice”:  2 pahare de apa imediat dupa trezire (iti va ajuta corpul sa inceapa ziua revigorat), un pahar de apa inainte de a face dus (ajuta la scaderea tensiunii arteriale) si un pahar de apa inainte de culcare (diminueaza riscul unui atac cerebral sau de cord). Poti bea si mai multa apa inainte de culcare, dar exista riscului ca toata noaptea sa stai pe drumuri…mai precis pe drumul dormitor-baie.

Cand bem apa…prea multa

Nici macar apa nu se sustrage principiului “ce-i mult, strica” . Daca bem apa in cantitati industriale, putem suferi debem apa hiponatremie, afectiune intalnita mai ales la atletii care consuma cantitati mari de apa in timpul alergarilor pe distante lungi. Astfel, ei pierd si mai multa sare din corp, pe langa cea eliminata prin transpiratie, iar acest lucru le poate afecta creierul, inima si muschii.

Deci, cel mai bine este sa beti apa atunci cand va este sete, dar aveti grija sa va fie sete destul de des!

 

2 COMENTARII

  1. Toate formele de viata cunoscute depind de apa. Ultimile cercetari spun ca femeile au nevoie de 2.7 litri de apa pe zi si barbatii de 3.7 litri incluzand si sursele de apa din alimente .In 2005 in SUA cantitatea de apa imbuteliata costa dublu fata de aceeasi cantitate de benzina. Apa are un rol foarte important in absorbtia radiatiei infrarosii-efectul de sera-fara de care temperatura pe Pamant ar fi de -18 grade celsius.Succes in continuare !

    • Multumim si noi pentru completari, sunt binevenite. Desi, cred ca ar trebui sa ai o rubrica speciala! 😉

      Eeee…nu stiu daca beau chiar aproape 4 l de apa pe zi, poate in zilele caniculare de vara… Dar important este ca ma straduiesc si ca nu voi inlocui niciodata apa cu bauturi carbogazoase sau alte bauturi mai mult sau mai putin naturale.

      Mai asteptam sfaturi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.