Vino mai aproape sa te „vaz” mai bine

Ochii, oglinda sufletului dar si fereastra noastra de contact cu realitatea, se degradeaza odata cu noi, odata cu trecereavaz timpului. Procesul de imbatranire este unul firesc si nu il putem opri, dar il putem incetini si ne putem bucura de el pentru ca, pana la urma, daca imbatranesti inseamna ca traiesti si ca esti sanatos.

Totusi, de ce sa asteptam trecerea anilor pentru a ne ascuti simturile, pentru a avea un vaz mai bun? Acest lucru il putem face din timp, de tineri, pe principiu „iti faci vara sanie” si ne putem bucura de un vaz de vultur plesuv mult timp.

Si asta fara a face eforturi speciale, ci prin alimentatie simpla si inteligenta.

Vaz – Un simt esential

Desigur, cum se intampla cu foarte multe aspecte ale vietii, atata timp cand avem un vaz bun…nu prea suntem constienti de acest lucru; abia atunci cand ochii incep sa ne joace feste ne dam seama ca, poate, la un moment dat am facut anumite greseli si nici nu ne-am luat vreo masura preventiva.

Dar ce putem face? Vrem nu vrem, suntem obligati sa ne petrecem 80% din timp cu ochii in calculator, apoi 10-15% in televizor, iar restul…dupa cai verzi pe pereti (macar asta nu dauneaza vederii). Lasand gluma la o parte, putem include hrana pentru vaz in alimentatia noastra, iar alimentele precum morcovii, spanacul, varza, avocado, fisticul si multe altele ne ajuta sa ne mentinem ageri si cu un vaz la inaltime pana la adanci batraneti.

Stiu, poate sunt momente in care nu ne dorim sa vedem atat de bine realitatea din jurul nostru, dar sanatatea ochilor e mai presus de orice nemultumiri existentiale am avea.

Whatever you may look like, marry a man your own age – as your beauty fades, so will his eyesight.

Alimente bune pentru vaz

Din lunga lista de alimente care te ajuta sa te bucuri de un vaz cateodata prea bun, unul extrem de important este somonul, datorita nivelului ridicat de acizi grasi Omega 3, dar si continutului bogat de vitamina A si D. Mai mult, somonul contribuie si la sanatatea si „performanta” creierului.

Ouale – galbenusul de ou este aur pentru vaz, datorita proteinelor pe care le contine, pe langa luteina, acizi grasi esentiali, vitamina B si zinc, toate numai bune pentru ochii tai. Caisele sunt si ele benefice datorita cantitatii mari de vitamina A si de carotenoide.

Broccoli, ca si majoritatea legumelor cu frunza verde, contine antioxidanti, luteina si zeaxantina, renumita pentru efectul sau benefic asupra ochilor, iar afinele si strugurii contin antocianine, care imbunatatesc viziunea de noapte si adaptarea vederii la intuneric.

Dar sa nu uitam de usturoi, aceasta leguma minune prea putin pretuita, care, datorita continutului sau bogat in sulf, te face sa nu scapi nici de miros, dar nici de vaz! De morcov nu mai vorbim…

vazUn vaz de invidiat

Consumand alimentele mai sus mentionate, atunci cand vei ajunge o persoana in varsta, toti pensionarii te vor invidia. Pentru? Pentru abilitatea ta de a citi ziarele, in orice  forma vor fi atunci, fara ochelari.

Daca totusi nu-ti place sa fii in centrul atentiei si vrei ca si prietenii tai sa vada scama de pe covor la o varsta inaintata, spune-le si lor cat de simplu este sa-si „conserve” vederea buna.

 

1 COMENTARIU

  1. corect ce scrii in articol dar, oameni fiind, facem greseli- unele fara voie, altele intentionate. De pilda :unii considera ca a purta ochelari de vedere este semn de imbatranire (mai ales daca nu au purtat in tinerete) si prefera sa forteze muschii ciliari ce actioneaza asupra cristalinului cu rol in acomodarea vizuala; cu timpul apare o deteriorare a vederii cu efecte negative.Imi place cum scrii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.