alimente pentru memorie

Alimente pentru memorie – hranesc trupul SI mintea

Unul dintre cele mai triste lucruri este…sa uiti. Si aici nu ma refer la lucruri marunte, cum ar fi unde ti-ai pus pereche de ochelari (desi si acestea conteaza), ci la amintiri, persoane dragi sau evenimente importante din propria viata.

Timpul isi pune amprenta dureroasa asupra fiecaruia dintre noi, lasand urme vizibile…si nu numai. Iar chiar daca inca nu s-a inventat un medicament minune pentru tineretea vesnica a mintii, exista cateva alimente pentru memorie care ne pot ajuta sa ne pastram sanatatea mintala pana la adanci batraneti si pe care ar trebui sa le include in dieta noastra cat se poate de des.

7 alimente pentru memorie gustoase si sanatoase

1. Afinele: cu 0 grasimi si fara colesterol, afinele contin cea mai mare cantitate de antioxidanti dintre toate fructele. Antocianina din afine lupta impotriva radicalilor liberi si imbunatateste conexiunile dintre neuroni, deci si capacitatea de memorare, inlaturand simptomele de depresie; consumul de afine ne ajuta sa ne pastram inima sanatoasa, piele frumoasa si este indicat in curele de slabire si in lupta impotriva obezitatii, un pahar de afine continand in jur de 80 de calorii;

2. Merele: datorita continutului ridicat de quercitina, un antioxidant eficient in lupta impotriva bolii Alzheimer, merele reprezinta un aliment esential, in special pentru copii in vederea dezvoltarii capacitatilor cognitive, cat si pentru persoanele in varsta. Consumul de mere ajuta creierul uman sa produca o cantitate mai mare de acetilcotina, neurotransmitator esential in imbunatatirea si pastrarea memoriei, iar in ceea ce priveste cantitatea de antioxidanti, merele ocupa un loc pe podiumul fructelor necesare pentru frumusete si sanatate;

3. Spanacul: bogat in acid folic, vitamina B, B6 si B12, spanacul ne protejeaza impotriva bolii Alzheimer si contribuie la producerea de celule rosii, responsabile de eliberarea de oxoigen. De asemenea, datorita cantitatii de antioxidanti, vitamina C, vitamina E, beta-carotene si acizi grasi omega-3, spanacul lupta impotriva radicalilor liberi si este foarte benefic pentru dezvoltarea functiei cognitive;

4. Ceapa rosie: consumul de ceapa rosie imbunatateste circulatia in intreg organismul, relaxeaza muschii si diminueaza nivelul de colesterol, imbunatatind si sanatatea tractului urinar. Ceapa rosie este unul dintre principalele alimente pentru memorie, datorita continutului sau de fisetina, flavonoid care ajuta in subravietuirea celulelor cerebrale si intareste memoria;

5. Somonul: datorita continutului mare de acizi-grasi omega-3, esentiali pentru functionarea si dezvoltarea creierului, somonul nu ar trebui sa fie o raritate in alimentatia noastra, in special in perioadele solicitante din punct de vedere intelectual;

6. Strugurii: consumat de 3 ori pe saptamana, sucul de struguri sau mustul scade drastic riscurile instalarii bolii Alzheimer; strugurii sunt foarte buni si pentru inima, plamani sau sistemul digestive, stimuleaza metabolismul si ne ofera foarta multa energie;

7. Vinetele: in proportie de 90% apa, dar si cu o cantitate mare de vitamine, postasiu, magneziu, calciu sau vitaminele A si C, vinetele cresc rezistanta la stres , ne ajuta sa luptam impotriva insomniilor si a imbatranirii precoce, iar valoarea calorica este una foarte mica, fiind recomandate in curele de slabire datorita senzatiei de satietate pe care o produc si a efectului de detoxifiere a organismului.alimente pentru memorie

Alimente pentru memorie – pastreaza-ti tinerea, sub toate formele ei

Acestea sunt doar cateva alimente pentru memorie excelente, lista continuand cu multe altele, printre care ciresele, sfecla rosie, broccoli, capsuni sau seminte de floarea soarelui. Si toate au un gust excelent!

Asadar, va uram pofta buna la sanatate!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.