Una dintre cele mai serioase – si, din pacate, cele mai comune – cauze ale bolilor cronice este inflamatia. Nivelurile ridicate de inflamatie in organism determina deteriorarea celulelor si pierderea capacitatii acestora de a functiona adecvat. Acest fenomen duce la dezvoltarea de boli precum cancer, disfunctie autoimuna si alte afectiuni.

Inflamatia este un proces biologic necesar, care declanseaza actiunea sistemului imunitar. Mediatorii chimici alerteaza organismul cu privire la zonele care necesita aparare sau reparare. Din nefericire, atunci cand inflamatia continua pentru o perioada lunga de timp, ea poate avea consecinte serioase.
Nivelul inflamatiei in organismul tau este influentat de o serie de factori, printre care si dieta, stilul de viata si conditiile de mediu.

La nivelul intestinelor, inflamatia poate fi cauzata si de un dezechilibru al micro-organismelor din tractul gastrointestinal. Cand microbii daunatori sau ciupercile, asa cum este Candida albicans, cresc si se inmultesc, ei pot afecta serios mucoasa intestinala. Raspunsul imunitar rezultat poate cauza inflamatie si degradarea suplimentara.
Din fericire, reducerea inflamatiei intestinale poate fi influentata de modificarea alegerilor pe care le faci vis-a-vis de viata de zi cu zi. Astfel, exista trei pasi simpli pe care ii poti face chiar astazi pentru a reduce inflamatia la nivelul intestinului. Iata in cele ce urmeaza care sunt acestia!

1. Bea mai multa apa pentru a scapa de toxine

10 greseli alimentare bei doar apa la temperatura camerei

In fiecare zi a vietii noastre suntem cu totii expusi toxinelor! Poluantii din aer, metalele grele, mucegaiul si agentii patogeni din aer sunt tot timpul in jurul nostru, fara ca macar sa stim sau sa ne dam seama.
Multe dintre alimentele pe care le consumam sunt si ele pline de toxine, precum pesticide, antibiotice si chiar zaharuri adaugate.
Aceste toxine contribuie in mod serios la inflamatie. Ele “activeaza” gene care promoveaza inflamatia cauzatoare de cancer si de boli de inima. In intestine aceste toxine pot cauza dezechilibre la nivelul florei intestinale, care permit eliberarea substantelor chimice inflamatoare. Aceasta inflamatie favorizeaza modificari in intregul organism, care pot duce la instalarea bolilor cronice.

Unul dintre cele mai bune moduri de a elimina toxinele din organism este, culmea, si unul dintre cele mai simple: bea mai multa apa! Consumul zilnic al unei cantitati suficiente de apa este un mod esential si extrem de eficient de a contribui la detoxifierea organismului si a intestinelor.
Tractul tau intestinal are nevoie de apa pentru a functiona la un nivel optim si pentru a putea sa favorizeze deplasarea eficienta a reziduurilor prin intestin si apoi afara din organism.

Ficatul si rinichii sunt doua dintre organele detoxifiante cele mai importante ale organismului. Ambele organe necesita furnizarea constanta a unei cantitati de apa, pentru a functiona in mod adecvat.
Transpiratia, la randul sau, elimina si ea toxinele din organism. Si desigur, transpiratia este formata din cantitati mari de apa.

Nu numai organele cu rol principal in detoxifiere au nevoie de apa. Apa este absolut esentiala pentru fiecare celula din organismul tau, hidratarea celulelor fiind obliatorie pentru ca acestea sa isi poata duce la indeplinire in mod adecvat functiile.
Studiile au aratat ca hidratarea celulara insuficienta poate avea ca rezultat eliberarea unor substante chimice pro-inflamatorii si chiar o serie de tulburari inflamatorii.
In general, cu cat esti mai hidratat cu atat inflamatia va fi mai putin prezenta in organismul tau.

Ce poti face?

Bea in fiecare zi 2-3 litri de apa, sau 6-8 pahare. Asigura-te ca apa pe care o consumi este proaspata si filtrata sau cel putin ca nu are agenti de contaminare precum clor, fluor sau metale grele.
Poate fi de un real folos sa ai tot timpul cu tine o sticla de apa, astfel incat sa te hidratezi permanent, in loc sa galgai deoata o cantitate mare de apa.
Unul dintre cele mai sanatoase moduri de a bea apa este sa o consumi in combinatie cu suc de lamaie. Sucul de lamaie este bogat in vitamina C si poate impulsiona sistemul imunitar.
Nu esti sigura daca esti suficient de hidratata? Iata cel mai simplu test! Data viitoare cand mergi la baie, fii atenta la culoarea urinei: daca este galbena, cel mai probabil corpul tau are nevoie de mai multa apa; daca este transparenta, esti suficient de hidratata.

2. Fa miscare pentru a mentine active organele cu rol in detoxifiere

3 pasi simpli pentru a reduce inflamatia intestinala

Miscarea zilnica este absolut esentiala pentru mentinerea intregului organism – inclusiv intestinele – intr-o stare buna de functionare.
Activitatea fizica stimuleaza activitatea principalelor organe de detoxifiere din organism, inclusiv intestinele, tractul urinar, glandele sudoripare, sistemul circulator si sistemul limfatic.

Cand aceste sisteme sunt capabile sa miste toxinele si reziduurile si sa le evacueze din organism, inflamatia este mentinuta la un nivel minim.
Noile cercetari arata ca doar 20 de minute de exercitii pe zi pot avea efecte anti-inflamatorii asupra intestinelor si a intregului organism.

Sportul imbunatateste raspunsul anti-inflamator al organismului, activand sistemul nervos simpatico si impulsionand astfel ritmul cardiac, presiunea sanguina si ritmul respirator. Ca rezultat, corpul tau va elibera in fluxul sanguin o serie de hormoni – printre care si epinefrina si norepinefrina – care au rolul de a activa receptorii suprarenali ai celulelor imunitare.
Intr-un studiu recent, cercetatorii au examinat efectele unei singure sedinte de 20 de minute de miscare asupra activarii sistemului imunitar. Ei au descoperit ca fie si acest interval scurt alocat miscarii fizice este suficient pentru a reduce productia de citokine pro-inflamatorii cu 5%.

Inflamatia este o parte necesara a raspunsului imun al organismului, insa un grad prea ridicat al inflamatiei poate conduce la instalarea bolilor. Inflamatia cronica poate contribui la aparitia diabetului, a obezitatii, a bolii celiace, a artritei, fibromialgiei, sau a bolilor intestinale precum boala lui Crohn sau colita ulcerativa.
Se pare, asadar, ca pana si perioadele scurte de miscare pot reduce raspunsul inflamator natural al organismului, o constatare ce ar putea duce in viitor la recomandarea miscarii fizice ca parte a planurilor viitoare de tratament pentru bolile inflamatorii.
Miscarea fizica este, de asemenea, un mod excelent de a iriga tesuturile, ceea ce reduce inflamatia contribuind la eliminarea reziduurilor metabolice. Miscarea furnizeaza nutrienti tesuturilor inflamate sau afectate, ceea ce faciliteaza repararea si restaurarea.
La fel ca si hidratarea, miscarea mentine in buna stare de functionare sistemul digestiv si promoveaza o sanatate digestiva buna, reducand in continuare inflamatia la nivelul intestinului.

Ce poti face?

Daca duci o viata sedentara, este vital sa iti pui la punct un plan zilnic din care sa nu lipseasca mersul pe jos, alergarea, inotul sau stretchingul, cel putin 30 de minute in fiecare zi.
Cele mai multe dintre telefoanele moderne vin la pachet cu tot soiul de trackere pentru activitatea fizica. De pilda, daca ai un iPhone, probabil ca esti deja familiarizata cu aplicatia iOS Health a celor de la Apple. Aceasta aplicatie foarte simpla si la indemana oricarui utilizator va contoriza pasii pe care ii faci in fiecare zi. Multe persoane au ca target pragul de 10.000 de pasi pe zi, ceea ce reprezinta un obiectiv foarte sanatos.

De asemenea, incearca sa eviti sa stai jos perioade lungi de timp. Daca lucrezi pentru multe ore, pune ceasul sa sune si sa te anunte ca e momentul sa te ridici si sa faci cativa pasi si nu uita sa faci asta in mod regulat, cel putin o data pe ora.
Asa cum am mentionat si anterior, asigura-te ca imbini miscarea cu o cantitate suficienta de apa!

3. Consuma Curcumina – un remediu natural impotriva inflamatiei

3 pasi simpli pentru a reduce inflamatia intestinala

Curcumina este ingredientul activ din turmeric, un vechi condiment indian, de un portocaliu aprins. Ea este unul dintre cele mai puternice remedii naturale anti-inflamatoare de pe pamant, mai ales pentru intestine.

Curcumina favorizeaza digestia, relaxand muschii moi de pe pereti si sustinand deplasarea alimentelor prin intestine. De asemenea, ea contribuie la eliminarea acumularilor de gaze si la reducerea senzatiei de balonare, in timp ce mancarea este descompusa.
La nivelul colonului curcumina favorizeaza crearea unui echilibru sanatos al bacteriilor intestinale, ceea ce este esential pentru ca sistemul tau imunitar sa functioneze la parametri optimi. De asemenea, ea incurajeaza regenerarea celulelor din mucoasa intestinala si vindecarea dupa distrugerile cauzate de suprapopularea intestinului cu bacterii patogene sau cu ciuperci precum Candida.

Potrivit celor mai recente studii, curcumina poate fi un mod eficient de a inhiba infectiile fungice intestinale. Testele clinice au indicat ca anumite concentratii ridicate de curcumina au un efect antifungic puternic impotriva ciupercilor daunatoare, ca si a altor infectii fungice. Mai mult, exista chiar dovezi ca substanta poate inhiba inmultirea Candida albicans mai eficient decat medicamentele antifungice obisnuite.

Cercetarile au aratat ca actiunea medicinala a curcuminei se datoreaza in mare masura compusilori sai fitochimici. Vorbim despre substante chimice din plante care au proprietati antioxidante si antibacteriene. Aceste substante fitochimice pot contribui, de asemenea, la ameliorarea ametelilor cauzate de probleme mentale precum anxietatea si stresul.
Actiunea antiinflamatorie si antibacteriana a curcuminei poate contribui, de asemenea, si la reducerea durerilor abdominale cauzate de alimente condimentate, alcool sau bacterii patogene. Compusii incredibili ai curcuminei sprijina procesele digestive naturale, ceea ce poate insemna ca intestinul nu trebuie sa mai munceasca atat de intens pentru a descompune alimentele.

Ce poti face?

Este foarte simplu si la indemana sa iei curcumina incepand chiar de maine. Tot ce trebuie sa faci este sa gasesti un supliment de calitate, intr-un magazin bun cu produse destinate sanatatii tale.
De asemenea, poti consuma pudra de turmeric amestecata in smoothie-uri, alaturi de felurile principale de mancare sau in celebrul turmeric latte, cunoscut si sub numele de laptele de aur si renumit pentru proprietatile sale antiinflamatoare.
Asigura-te ca adaugi in retetele tale o grasime sanatoasa precum uleiul de cocos, precum si piper negru. Acestea iti vor ajuta organismul sa absoarba mai bine compusii activi ai curcuminei.

Concluzie

Atunci cand obiectivul tau declarat este sa reduci inflamatia la nivelul intestinului, pricipala prioritate ar trebui sa fie eliminarea din dieta si din stilul de viata a factorilor care favorizeaza inflamatia.
Cei trei pasi enumerati mai sus sunt foarte usor de inclus in rutina ta zilnica si te vor ajuta sa minimizezi procesele inflamatorii care au loc in interiorul organismului.

Sprijinind functiile de detoxifiere ale organismului cu exercitii adecvate si cu ajutorul hidratarii, vei reusi sa reduci drastic cantitatea de toxine daunatoare cu care sistemul tau imunitar trebuie sa lupte in fiecare zi. Mai putine toxine inseamna ca organismul tau se poate concentra mai mult pe vindecare!

Un pas in plus in acest sens va fi adaugarea curcuminei in dieta ta zilnica, fie ca supliment fie direct in alimentatie. Curcumina este un ingredient extrem de util pentru un intestin inflamat: ea te va ajuta sa calmezi membranele iritate, sa lupti cu ciuperci precum Candida albicans si sa sprijini vindecarea mucoasei intestinale.
Fa acesti pasi simpli si vei incepe sa reduci din inflamatie incepand chiar de astazi! Intestinele tale iti vor multumi, fara doar si poate!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.