muraturi-in-otetMuraturile sunt folosite mai ales pe timp de iarna, alaturi de retetele traditionale din carne. Legumele din muraturi pastreaza unele din proprietatile pe care acestea le au si in stare naturala, iar pe timp de iarna sunt ingredientul perfect pentru combaterea racelilor, dar si anumitor afectiuni digestive sau a asteniei.

Practica pastrarii legumelor in otet este una destul de veche si are un rationament simplu: crearea unui mediu care sa nu fie propice microbilor si enzimelor. In organism stopeaza crearerea microorganisemelor care duc la imbolnaviri.

Beneficiile muraturilor in otet

Ajuta la arderea grasimilor si la digestie

Rezultatul fermentatiei otetului impreuna cu legumele fac din muraturi un aliment bun si pentru curele de slabire deoarece acestea ard grasimile din organism (o jumatate de cana de muraturi fara zahar adauga doar 9 calorii la fiecare masa). De asemenea, ajuta la incetinirea digestiei, deci la o absobtie mai mica a carbohidratilor, iar acidul lactic rezultat duce la scaderea nivelului de zahar din sange.

Desi trec printr-un proces de fermentatie care duce si la disparitia anumitor vitamine si minerale din legume, muraturile pastreaza o cantitate considerabila de nutrienti, printre care si Vitamina B, care ajuta tractul digestiv.

Distrug microbii intestinali si fortifica organismul

Pe timp de iarna suntem mai predispusi la contactarea microbilor, iar muraturile au grija sa integreze proteinele si fierul in corp pentru a ne proteja. Tot ele ajuta la disparitia respiratiei urat mirositoare si combate cancerul de colon.

Contin vitaminele K, B si A

O portie de muraturi, care are in compozitia sa si marar, contine aproximativ 30 mg de vitamina K. Pofta femeilor insarcinate pentru muraturi este justificata de absenta vitamine K din organism, o portie dulce putand sa contina pana la 40 mg. In general, necesarul zilnic este de 90 mg pentru femei si 120 de mg pentru barbati.

Continutul de vitamina B din muraturi joaca rolul unui energizant pe timp de iarna, asigurand 6 % din necesarul de tiamina, riboflavina, niacina si acid folic. Vitamina A prezenta in muraturi ajuta la o vedere mai clara pe timp de noapte si previne cataracta.

Toate aceste vitamine se gasesc mai ales in varza murata (care pastreaza si o mare cantitate de vitamina C), dar si in castraveciori sau gogonele.

Asadar, muraturile sunt o sursa importanta de vitamine si minerale, care ne poate ajuta sa ne pastram sanatatea in anotimpul rece, cand legumele si fructele in stare proaspata se gasesc mai greu si nu mai au aceleasi calitati pe care le au in sezonul cald. Ce spuneti de niste muraturi pentru masa de pranz? 🙂

 

 

Ti-a placut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.