legume sanatoase

Nicio masa fara o portie de legume sanatoase!

Spre deosebire de fructe care, desi extrem de sanatoase, atunci cand sunt consumate in exces te pot face sa depasesti limita zilnica de zahar recomandata (in special daca este vorba despre banane, struguri, mango, rosii sau smochine), legumele au un continut glicemic mai mic si reprezinta o gustare minunata la orice ora din zi. Iar daca nu ai obiceiul de a rontai legume sanatoase in fiecare zi, astazi iti oferim niste sugestii pentru a le include mai usor in alimentatia ta.

Legume sanatoase la felul principal, in gustari sau in desert

legume sanatoase
- Legume sanatoase la micul dejun: daca nu esti adeptul salatelor de dimineata, prepara-ti o omleta zdravana cu ardei gras, ceapa, patrunjel, spanac, rosii, ciuperci sau broccoli, pentru o portie sanatoasa de fibre si proteine care iti va oferi o senzatie de satietate de lunga durata.

- Pofta de dulce? Potoleste-o cu legume sanatoase coapte, cum ar fi cartofii dulci (surse excelente de vitamina A), morcovii sau sfecla.  Dulce, satios si minunat pentru silueta!

- Improvizeaza! Poate ca o bucatica de conopida sau cateva feliute de dovlecel nu suna atat de apetisant (daca nu esti un fan al legumelor, bineinteles), dar incearca sa faci combinatii indraznete cu sosuri aromate sau condimentate, taindu-le in forme speciale sau inventand retete usoare. Ai auzit de food porn? Acest termen inseamna o prezentare vizuala spectaculoasa a mancarii, care provoaca o dorinta arzatoare de a o gusta. Priveste imagini cu retete cu legume preparate in fel si chip si garantam ca, in scurt timp, iti va ploua in gura!

- Gratar cu… legume sanatoasa! Nu doar carnea poate sfarai pe gratar, ci si porumbul, morcovii, conopida, sfecla, cartofii, rosiile sau ciupercile. Iar aroma este absolut fabuloasa!

- Include legumele in “felul principal”. Ce spui de un cordon-bleu umplut cu legume, cum ar fi sparanghel, mazare sau spanac? Dar de chiftelute cu dovlecei, morcovi sau castraveti rasi? Incearca sa inlocuiesti, pe cat posibil, alimentele bogate in grasimi cu legume (cum ar fi in acest caz cascavalul si sunca), iar daca reteta ta contine legume… dubleaza cantitatea. N-ai cum sa dai gres, fie ca este vorba despre o supa, o pizza sau o tocanita!

- Legume sanatoase pentru sandviciuri gustoase: daca obisnuiai sa pui maioneza sau ketchup la sandvichuri, incearca un amestec in blender din frunze proaspete de spanac, usturoi si ulei de masline. Delicios!

legume sanatoase- Clatite cu legume sanatoase! Renunta, macar din cand in cand, la clatitele cu gemuri grele, ciocolata sau sirop, in favoarea celor cu putina branza si legume tocate, pe care le poti adauga in aluat. Vei fi surprins de aroma si gustul savuros! Yummy!

Legume sanatoase, pentru o viata plina de energie

Asadar, profita de vitaminele, mineralele si proprietatile minunate ale legumelor si nu rata nicio ocazie pentru a le include in dieta ta. Pofta buna!

Ti-a placut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.