Din ce este alcatuita turbosuflanta si cate tipuri exista?

0
(0)

Acestea ar fi urmatoarele intrebari pe care ar trebui sa ni le punem pentru a termina intelegerea, ce este acest turbo:

Motoarele echipate cu turbocompresor constau, in forma lor de baza, dintr-o turbina care se roteste datorita gazelor de esapament si dintr-un compresor, responsabil de preluarea aerului care provine din filtru si introducerea acestuia in cilindrii sub presiune. Aceste componente sunt unite prin intermediul unei axe. Vezi turbosuflanta reconditionate Romania si alege produsul potrivit pentru tine.

Daca aplicam elemente in miscare turbosuflantelor, vom gasi 3 tipuri diferite:

Compresor cu turbina fixa

Ele sunt cele mai economice si cele mai fiabile. Acestea au fost utilizate atat in motoare diesel (injectie indirecta), cat si pe benzina. Neavand piese in miscare, au un timp de raspuns foarte mare, adica au un decalaj foarte mare, deci ii costa foarte mult sa inceapa sa sufle.

Compresor cu geometrie variabila

Se compune dintr-un turbocompresor care are un mecanism de lame in miscare care deschid si inchid variind viteza gazelor de esapament la intrarea in turbina, in functie de sarcina aceluiasi.

Cu cat debitul gazelor de esapament este mai mic (rotatii scazute), acesta inchide trecerea dintre lame, determinand gazele sa creasca viteza la intrarea in turbina; la debit mai mare (rotatii mari) avem nevoie de mai multe rafturi, astfel incat acestea sa fie deschise. Acest lucru ne permite sa avem o presiune foarte liniara pe tot parcursul regimului de lucru al turbosuflantei. In orice model de motor diesel putem gasi acest tip de turbo.

Twin Scroll Compresor

Ele sunt numite astfel deoarece au doua prize in zona compresorului care canalizeaza aerul independent la fiecare dintre cilindri, pentru aceasta operatie le face foarte asemanatoare cu bi-turbo.

Acest sistem este unul dintre cele mai moderne, deoarece performanta sa este foarte constanta in orice gama de rotatii, deoarece acestea profita mai bine de presiunea gazelor de esapament pentru a conduce turbina. Unele modele Volvo cu motor pe benzina au folosit acest sistem pentru a supraalimenta.

Ce fel de defectiuni pot aparea in turbosuflanta si cum o putem remedia cat mai mult posibil?

Inainte de a incepe sa comentam, ce tip de defectiuni sunt cele mai frecvente in turbocompresoare, trebuie sa ne facem o idee despre costul pe care aceste elemente il au de obicei.

De asemenea, trebuie spus ca pretul depinde de starea in care il vom obtine, daca va fi nou, reconditionat sau direct la mana a doua.

Cele mai frecvente defectiuni care implica ruperea turbosuflantei, dupa probabilitate:

 Unul din motive poate fi… Uzura mulinetei turbo

Deoarece viteza si temperatura la care este supus este foarte mare, arborele se roteste pe bucse etanse care ii permit sa pluteasca pe ulei sub presiune. Nu vom folosi rulmenti, pentru ca nu ar sustine forta de munca.

Odata cu trecerea timpului si utilizarea, aceste bucse pot pierde etanseitatea, producand scurgeri, scaparind ulei in admisia motorului, crescand consumul excesiv al aceluiasi si generand acel fum albastru prin teava de esapament care ne place atat de putin…

Cât de util a fost acestă articol?

Fă clic pe o stea pentru a evalua!

Evaluare medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează acest articol.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.