Barca trebuie sa fie sigura, tehnica si bine echipata pentru zona si durata calatoriei. Viata poate depinde de ea.

Reglementarile privind traficul si echipamentele pentru caile navigabile interioare si maritime si marea larga specifica, printre altele, au nevoie de lumini de navigatie, sisteme radiotelefonice, aparate de salvare, corpuri de semnalizare si corpuri de semnal sonor ce apartin echipamentului.

Primul pas spre a avea o barca, in primul rand este de a face un curs navigatie cu vele.

Dupa acest pas, vor aparea cateva lucruri esentiale ce trebuie stiute si avute. Pentru echipamentul nautic, sunt necesare:

  • Busola de directie,
  • busola de rulment sau alt dispozitiv de rulment,
  • Harti nautice actuale si documente pentru zona de navigatie
  • Creion, busola si triunghi de curs,
  • Reflector radar
  • Sistem radio maritim pentru participarea la GMDSS,
  • reglementarile de trafic relevante pentru zona,
  • Jurnalul navei.

Echipamente de siguranta pentru situatii de urgenta pe mare

  • Geaca de salvare impermeabila cu fluier, semnal potrivit pentru adulti si, eventual, pentru copii,
  • Centuri de siguranta (centuri de salvare) cu carlige de fixare pentru preluare,
  • Salvatoare cu linie de aruncare si lumina
  • Semnalele de primejdie,
  • Chibrituri sau brichete.

Alte recomandari privind echipamentele in functie de zona de deplasare:

  • Doua stingatoare portabile din clasele de incendiu ABC,
  • Scoop sau pompa pentru scoaterea apei,
  • Ancora cu linie sau lant suficient,
  • Lampi de mana, rezistente la stropire, cu baterie de rezerva si becuri,
  • trusa de prim ajutor,
  • steaguri importante si corpuri de semnalizare (incapacitate de manevra, ancorare etc.)
  • Supape de inchidere pe toate rezervoarele de combustibil,
  • un receptor radio pentru rapoarte meteo,
  • linie de salvare suficient de lunga,
  • pluta de salvare,
  • Carlige si aripi pentru barci,
  • Binoclu, barometru, corn de ceata,
  • Directorul balizei, tabelul de maree si manualele de service radio
  • doua palete sau curele,
  • Instructiuni de reparatii, scule, piese de schimb pentru masini,
  • un Putz (galeata, castron, cada) cu apa pentru stingerea incendiilor de substante solide,
  • patura din lana, in niciun caz din fibre sintetice, pentru sufocarea incendiilor, in special in cazul persoanelor arse,
  • un pasaj de stingere a incendiilor pentru compartimentele motorului,
  • Cosurile pentru deseuri blocabile sunt disponibile pentru tigari aprinse, bururi si chibrituri uzate.

Dispozitivul de bord AIS trimite pozitia la fiecare 30 de secunde si, de asemenea, raporteaza viteza si cursul. La fiecare cinci minute, se trimit informatii cu numele, indicativul de apel si tipul vehiculului.

Aceasta inseamna ca se va sti din timp daca alte vehicule se apropie periculos si se va putea reactiona in consecinta. Acest lucru inseamna un castig considerabil in siguranta, in special in zonele maritime foarte frecventate sau cand vizibilitatea este slaba.

Cand vine vorba de veste de salvare, se face distinctia intre veste solide si veste de salvare gonflabile. Corpul de flotabilitate al vestelor solide este realizat din spuma. Aceste veste au avantajul ca nu trebuie umflate in caz de urgenta.

Flotorul vestei de salvare gonflabile este umplut cu gaz numai atunci cand este utilizat manual sau automat cand intra in contact cu apa. Cele mai mari avantaje ale vestelor de salvare gonflabile sunt manevrabilitatea si confortul lor.

Cum au aparut cursurile ambarcatiunile cu vele?

O nava cu vele este o nava care utilizeaza vele montate pe catarg pentru a valorifica puterea vantului si a propulsa nava. Exista o varietate de planuri de navigatie care propulseaza navele astfel , folosind vele amenajate patrat sau cu vele inainte si inapoi.

Unele nave poarta panze patrate pe fiecare catarg – brigada si nava complet echipata , despre care se spune ca sunt „echipate cu vele” atunci cand exista trei sau mai multe catarguri.

Altele transporta numai la prova si pupa vele pe fiecare mast- schooners . Altele inca folosesc o combinatie de panze patrate si vele inainte si inapoi, inclusiv barcaile de tip barquentin si brigantin.

Navele cu vele timpurii au fost folosite pentru apele fluviale si de coasta in Egiptul Antic si in Marea Mediterana . Navele de navigatie in apa albastra au fost inventate pentru prima data in mod independent de catre popoarele austronesiene, cu vela cu gheare de crab din fata si din spate , precum si cu tehnologiile unice din punct de vedere cultural al catamaranului si al barelor de tip outrigger.

Acestea au permis expansiunea austroneza rapida in insulele Indo-Pacificului incepand cu 3000 i.Hr. de la o origine din Taiwan, precum si au facilitat prima retea comerciala maritima in Indo-Pacific din cel putin 1500 i.Hr. Dezvoltarile ulterioare din Asia au produs nave care incorporeaza inovatii absente pe navele europene ale vremii.

Navele cu vele europene cu platforme predominant patrate au devenit raspandite in timpul Epocii Descoperirii, cand traversau oceanelor intre continente si din intreaga lume.

In Epoca europeana a navigatiei , o nava complet amenajata era una cu  trei catarge, fiecare dintre ele constand dintr-un catarg inferior, superior si mediu.

CosulBio.ro - Magazin ONline Produse Bio

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.