motive sa reduci consumul de zahar

Grasimile nu sunt responsabile pentru excesul de kilograme pe care il acumulezi, cel putin nu la fel de mult cum este zaharul. Insa in afara de aspectul greutatii, exista numeroase alte efecte negative pe care substanta le are asupra organismului. Dintre toate, faptul ca ingrasa ar trebui sa te preocupe cel mai putin.

Consumul de zahar rafinat: un pericol pentru sanatate

Trebuie mentionat ca in starea sa naturala consumul de zahar nu este periculos, ci chiar necesar. In aceasta forma se gaseste in fructe, legume si produse lactate. Pe de alta parte, multe dintre produsele procesate (dulciuri, sucuri, paste, paine, etc) contin adaosuri de zahar, motiv pentru care eliminarea lui din alimentatie se poate dovedi atat de dificila. In prezent, consumul de zahar reprezinta una dintre cele mai mari preocupari nutritionale. Conform specialistilor, zaharul nu ar trebui sa depaseasca 10% din totalul de calorii consumate zilnic. Din pacate, fara sa stim, depasim considerabil acest procent, iar consecintele sunt numeroase. Adaosurile de zahar din alimente cresc nivelul insulinei, afecteaza functionarea optima a metabolismului si contribuie la acumularea de kilograme in plus, in special in regiunea abdominala si nu numai!

Motive sa reduci consumul de zahar rafinat

Daca vei reduce consumul de zahar rafinat, vei observa o ameliorare completa a starii de sanatate:

consumul de zahar

1. Vei reduce riscul imbolnavirii de cancer

In urma unei cercetari intreprinse in 2016 s-a descoperit ca o dieta saraca in zahar va reduce riscul imbolnavirii de cancer mamar cu 50% in comparatie cu o dieta obisnuita, care, de cele mai multe ori este bogata in zahar.

2. Vei fi mai fericit

Conform cercetarilor desfasurate in cadrul Universitatii din Montreal, zaharul declanseaza reactii chimice similare cu drogurile si, desi iti induc instant o senzatie de buna dispozitie, creste riscul aparitiei depresiei.

3. Vei avea o piele mai sanatoasa

Reducerea consumului de zahar va fi vizibil si la exterior. Specialistii au descoperit ca zaharul este responsabil inclusiv pentru accentuarea acneei sau a ridurilor.

4. Vei avea un ficat mai sanatos

Zaharul, la fel de periculos pentru ficat precum alcoolul? Ei bine, da! Potrivit unui studiu intreprins la Universitatea din California, zaharul si alcoolul se metabolizeaza similar, asadar ambele pot afecta functionarea ficatului in egala masura.

5. Vei avea mai multa energie

Oamenii de stiinta au descoperit ca nu zaharul este cel care ne umple de energie, ci proteinele. Mai mult, studiile au demonstrat ca adaosurile de zahar din alimente inhiba acitivitatea celulelor orexine, responsabile de nivelul nostru de energie. Atunci cand acestea nu functioneaza corespunzator, se instaleaza starile nejustificate de oboseala.

consumul de zahar

6. Nu vei mai fi la fel de pofticios

Consumul in exces de alimente cu zahar adaugat declanseaza producerea de grelina, hormonul care da senzatia de foame. Asadar, incearca pe cat posibil sa elimini alimentele procesate cu adaosuri considerabile de zahar, si vei observa o diminuare semnificativa a apetitului.

7. Scade riscul de imbolnavire de diabet

Conform oamenilor de stiinta, principalul responsabil pentru aparitia diabetului de tipul 2 este zaharul. Consumul a numai 2 bauturi dulci cu adaos de zahar pe zi va creste cu 26% riscurile de imbolnavire de diabet de tipul 2.

Cum poti reduce consumul de zahar?

Daca te-am convins sa reduci consumul de zahar, incearca pe cat posibil sa ii gasesti un substitut sanatos, cum ar fi:

  • nectar de agave: are un gust asemanator cu mierea;
  • sirop de artar: contine 50 de antioxidanti;
  • stafide: contin din abundenta fibre si antioxidanti si le poti folosi in prepararea prajiturilor;
  • scortisoara: contine putine calorii si stimuleaza sistemul imunitar; o poti folosi la cafea, in loc de zahar;
  • zahar de cocos: obtinut din seva plantei, este bogat in vitamine si minerale;

Sursa: health.usnews.com

7 motive sa reduci consumul de zahar rafinat
5 (100%) 2 vot[uri]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.