Antioxidanti naturali – top 7 alimente pentru tinerete

antioxidanti naturali

Antioxidanti naturali – izvoare de sanatate si frumusete

Stim cu totii cat de sanatos este sa consumam fructe si legume, dar dincolo de vitaminele, mineralele si substantele nutritive, multe dintre acestea ne confera o doza mare de antioxidanti naturali care ajuta organismul sa lupte impotriva radicalilor liberi, reparand si regenerand celulele si tesuturile.

Mai mult, acesti antioxidanti naturali contribuie la cresterea rezistentei generale a organismului si a energiei, la imbunatatirea circulatiei, reducerea tensiunii, intarirea capacitatii cognitive si a memoriei, la pierderea in greutate si, per total, la intarzierea imbatranirii si o viata mai lunga si mai sanatoasa. Sa vedem, asadar, cele mai importante 7 surse de antioxidanti naturali:

 Antioxidanti naturali – top 7 alimente:

1. Fasole rosie: cu un continut mare de fier, magneziu, potasiu, cupru, proiene, fibre dar si 8 tipuri de flavonoide, boabele rosii sau negre de fasole previn bolile cardiovasculare si numeroase tipuri de cancer. De asemenea, aceasta sursa de antioxidanti naturali este un substituent minunat pentru carne si contin doar 250 calorii la o cana.

2. Afine:  cu o cantitate mare de vitamine (in spacial A,B si C) si cea mai mare de antioxidanti dintre toate fructele, afinele au efect antiinflamator, antidiabetic si antiimbatranire, prevenind in special afectiunile cardiace si degenerative, cum ar fi boala Alzheimer.

3. Mure: cu doar 64 de calorii/ cana, murele iti furnizeaza o doza mare de magneziu, fier, potasiu, fosfor, sodium, vitamina C, vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, acid folic si antioxidanti naturali si te protejeaza de anemie, boli de inima, cancer de plamani si de piele, intarind, in acelasi timp, sistemul osos.

4. Prune: antioxidanti naturali, calciu, fier, potasiu, acizi organici, vitamina A, B1, B2, C, toate acestea fac din prune un aliment-minune care regleaza tranzitul intestinal, trateaza anemia, creste imunitatea, imbunatateste functionarea ficatului si a pancreasului, energizeaza organismul si fortifica sistemul nervos.

5. Zmeura: cu o putere anioxidanta de 3 ori mai mare decat cea a fructului kiwi si de 10 ori mai mare decat cea a rosilor, zmeura scade nivelul de zahar din sange, protejeaza impotriva degenerescentei maculare si are importante proprietati anticancerigene.

6. Mere: toti stim ce sursa importanta de sanatate sunt merele, furnizandu-ne o cantitate mare de acid folic, vitamine (A, B1, B2, C), fier, magneziu si zinc, ajutandu-ne sa ne pastram silueta (suprima foamea) si reducand riscurile de cancer, in special cel de san si de plamani; mai mult, aplicate pe fata merele curate tenul, vindeca acneea si estmpeaza ridurile.

7. Nuci: un aliment cu adevarat fantastic, nuca este bogata in Vitaminele A, B si C, potasiu, iod, magneziu, seleniu, calciu, cupru, acid folic, fibre si antioxidanti naturali, protejandu-ne de cancere, boli cardiovasculare, diabet sau anemie, intarind dintii si imbunatatind semnificativ memoria. Ideal ar fi sa mananci minimum 5 nuci pe zi pentru o sanatate de fier!

Antioxidanti naturali – secretul tineretii fara batranete

antioxidanti naturali
Alte surse importante de antioxidanti naturali sunt cerealele integrale, broccoli, spanac, portocale, struguri, ardei, migdale, miere sau ulei de masline.

Gandeste-te, cat de greu este sa mananci un mar pe zi? Natura ne ofera tot ce avem nevoie pentru a ne bucura de o viata lunga si sanatoasa, deci fa un drum pana la piata si umple-ti plasele cu fructe si legume, hrana vie si plina de antioxidanti naturali!

Spune-ti parerea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *