Berea este o importanta sursa de fier, mancatul la ore tarzii ingrasa, vitamina C te fereste de raceala, cafeaua deshidrateaza, iar 2 litri de apa pe zi sunt absolut necesari! Sunt doar cateva dintre miturile pe care le auzim frecvent, dar care totusi nu au acoperire.

Cele mai frecvente mituri despre sanatate si sport

Te ingrasi daca mananci seara!

Pe ce se bazeaza cei care cred in acest mit? La orice masa acumulezi calorii. Daca mananci inainte de a merge la culcare, aceste calorii raman neutilizate si prin urmare efectul este simplu: te ingrasi, iti creste burta, fundul sau cine mai stie ce. FALS.

Cercetarile arata un lucru pe cat de simplu, pe atat de logic.  Te ingrasi numai daca depasesti numarul de calorii necesare. O calorie ramane doar o calorie. Conteaza insa numarul lor. Daca faci sport sau o alta activitate care presupune un mic efort, caloriile vor fi arse de catre organism si prin urmare, totul se reduce la un echilibru intre caloriile pe care reusesti sa le inmagazinezi si caloriile arse in timpul unei zile.

Altfel spus, o masa luata la 17.00 sau la 22.00 are acelasi efect asupra organismului. E drept ca ai beneficia mai mult de pe urma celei luate la 17.00, pentru ca ti-ar aduce un plus de energie, cat inca mai ai nevoie de ea.

Sa nu faci sport imediat dupa ce mananci.

Dupa o masa, 10 pana la 15% din fluxul sangvin este directionat catre stomac, pentru a ajuta la digestie. Cand exersam, muschii cer si ei mai mult sange, pentru un surplus de oxigen si nutrienti.

Prin urmare, exercitiul fizic si faptul ca tocmai am mancat cer o circulatie mai alerta, un aflux mai mare de sange, pe asta se prijina acest mit.

In realitate, nu este absolut nicio problema sa faci sport imediat dupa ce mananci, atat timp cat acesta nu este prea intens, astfel incat muschii sa ceara asa de mult oxigen incat stomacul sa aiba de suferit si sa apara crampele.

Asa ca nu e nevoie sa amani plimbarea de dupa masa sau cele cateva lungimi de bazin programate, decat daca ai exagerat la masa, pentru ca tot e duminica si ai mancat cu familia. Daca, totusi, o faci, chiar in aceste circumstante, trebuie sa stii ca digestia iti va fi incetinita, iar alimentele vor ramane mai mult in stomac.

Berea e o excelenta sursa de fier, recomandata chiar in perioada sarciniisport si sanatate

Unul dintre cel mai bine inradacinate mituri este acela ca berea este buna, mai ales in cazul femeilor insarcinate, datorita continutului de fier.

In realitate, e vorba, bineinteles, doar de un mit. Ar fi nevoie de trei halbe de bere pentru a obtine fierul continut de un galbenus de ou (1,1 miligrame). In ceea ce priveste alcoolul, acesta chiar nu e bun pentru copil.

O halba de bere contine, de obicei, 0,3 miligrame de fier, mai putin de 3% din cantitatea zilnica de care are nevoie un adult. In concluzie, cam de cate halbe de bere ar fi nevoie pentru ca fierul sa vina din aceasta sursa? Simplu…33.

Vitamina C este excelenta pentru sanatate! Te ajuta sa nu racesti.

Marea majoritate este convinsa ca nu exista vitamina mai buna pentru sanatate decat aceasta. Este legata de protectia celulelor si usor de absorbit de sange. In plus, toti o considera luptatorul suprem cu infectiile.
Studiile au aratat insa ca suplimentele reduc riscul infectiilor in cazul celor care au deja o deficienta de Vitamina C sau in cazul celor care au parte de o activitate fizica extrem de intensa, care scade imunitatea (cum ar fi, de exemplu, atletii sau personalul militar).

In cazul celorlalti, insa, suplimentele de Vitamina C de 200 de miligrame pe zi reduc simptomele gripei sau racelii doar in urmatoarele 8 ore si s-a dovedit ca nu le pot preintampina.

Cafeaua este diuretica si deshidrateaza

Cafeaua contine cafeina, care are un efect diuretic slab, dar doar in cazul in care eviti, de obicei, cafeina. Daca de obicei consumi cafea, ceai, ciocolata sau alte bauturi energizante, ficatul invata sa proceseze cafeina rapid, neutralizand acest efect.

Cercetarile au aratat ca efectul de diuretic nu are de-a face cu cantitatea de cafeina, ci doar cu cantitatea de cafea consumata.

Doi litri de apa pe zi – sanatate curata!

E o diferenta intre cantitatea de apa necesara zilnic si cantitatea de fluide pentru a ramane hidratat. In realitate, cei doi litri de apa despre care tot auzi includ si apa care se afla in alimente, iar aceasta e mai importanta decat crezi. Chiar si painea prajita contine apa.

In plus, cantitatea de fluide necesara fiecaruia depinde de activitatea fizica depusa si de masa corporala, asa ca cei doi litri sunt departe de a fi o regula unanim acceptata. De retinut e faptul ca apa in exces nu aduce niciun beneficiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.