Cum te pregatesti si cum te recuperezi dupa o zi pe partie

Spread the love

Sezonul de iarna se apropie si multi se pregatesc pentru vacantele la schi sau snowboard. Pentru organismul nostru, 6-8 ore de schi pe zi represinta un stress pe care nu multi il suporta. Apar crampe musculare, oboseala si chiar accidentari. Iata, mai jos, cateva sfaturi pentru a preveni toate aceste probleme.
În primul rând, începeți cu un mic dejun bogat. Nu începe ziua doar cu o ceașcă de cafea. Veți avea nevoie de multă energie pentru a schia toată ziua. Așadar, nu te zgârci cu micul dejun.

La prânz, asigura-te că bei multe lichide pentru a evita deshidratarea. Este mai ușor să te deshidratezi la altitudini mai mari. Și, odată ce te deshidratezi, te vei simți mai obosit decât de obicei. Deci, mananca o supă. Sau, dacă nu iti place supa, ia-ti o băutură fără alcool pe care să o bei in timp ce mananci: o ceașcă de ceai, cidru de mere fierbinte sau ciocolată fierbinte. Nu mânca în exces! Alege un prânz ușor, pentru că schiatul pe stomacul plin nu este plăcut.

La cină, nu ezita să alegi o masa bogata in carbohidrați, mai ales dacă vei schia din nou a doua zi. Din nou, nu mânca în exces. Alege o cina relativ ușoara. Mâncarea italiană este bună (de exemplu, paste cu pui sau niște pește și orez) Și, încă o dată, asigura-te că bei multe lichide (nealcoolice).

Uneori, mai ales la începutul sezonului de schi, s-ar putea să suferi de crampe (spasme) la picioare. Crampele pot apărea imediat, dar si mai târziu, în timpul nopții, când te relaxezi în pat. Sun cateva produse care s-ar putea sa te ajute împotriva acestor crampe:

  • Tablete de magneziu (luate ca suplimente alimentare).
  • Muștar galben. Dacă picioarele tale încep să aibe crampe, ia o lingură de muștar. De asemenea, uneori, pe drumul spre hotel, te poti opri să cumperi un cârnat picant și să-l acoperi cu mult muștar. Are gust bun, îti reface energia, iar muștarul va ajuta, sperăm, împotriva spasmelor musculare.
  • Bea mai multe lichide: limonadă, ceai fierbinte, niște suc de fructe sau o băutură energizantă.

O alta metoda de a preveni spasmele musculare si oboseala sunt scufundarile in apa foarte rece (cu gheata). Sportivii de performanta apeleaza la aceasta metoda destul de des, insa nu este pentru oricine. O alternativa placuta ar fi hidromasajul.

Hidromasajul poate oferi o serie de beneficii dupa o zi lunga de schi. Unele dintre acestea pot include:

  • Relaxare: Hidromasajul poate ajuta la relaxarea muschilor si a intregului corp.
  • Reducerea durerii: Hidromasajul poate ajuta la reducerea durerii musculare si a durerii de articulatii, ajutandu-va sa va simtiti mai bine dupa o zi de schi.
  • Cresterea circulatiei sanguine: Hidromasajul poate ajuta la cresterea circulatiei sanguine, ceea ce poate ajuta la reducerea umflaturilor si la intarirea sistemului imunitar.
  • Stimularea sistemului limfatic: Hidromasajul poate ajuta la stimularea sistemului limfatic, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.
  • Reducerea stresului: Hidromasajul poate ajuta la reducerea stresului si a anxietatii, ajutandu-va sa va simtiti mai relaxati si mai calmi.

Iti recomand cu caldura sa alegi o cazare in care sa beneficiezi de un jacuzi cu hidromasaj. Vacanta ta va fi una mult mai reusita.

Rate this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.